مهیج‌ترین و زیباترین مسیر سفر در جهان (+ویدیو)

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در گذشته جاده، بخش لاینفک سفر بود اما اکنون با وجود وسایل مدرن، گردشگران سفر در جاده‌ها را با انگیزه انتخاب می‌کنند و تا رسیدن به مقصد از تمام مناظر و زیبایی‌های مسیر لذت می‌برند. در این میان جاده‌های بی‌نظیری در جهان ساخته شده که سفر و رانندگی در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. این جاده‌ها یک سفر رویایی را برای گردشگران رقم می‌زنند.
جاده اقیانوسی نروژ

جاده اقیانوسی نروژ یکی از زیباترین و در عین حال مهیج‌ترین مسیرهای گردشگری جهان است. این جاده نفس‌گیر شما را از میان چشم‌اندازهای سرسبز ساحلی و بوته‌زارها به میان صخره‌ها می‌برد. مکان بکری که می‌توان غروب خورشید در افق را به تماشا نشست. این مسیر گردشگری ملی که عنوان زیباترین مسیر اتومبیل‌رانی دنیا را به خود اختصاص داده، به عنوان برترین سازه قرن در نروژ انتخاب شد. با مجله دلتا همراه باشید تا با یکی از مهیج‌ترین مسیرهای گردشگری جهان بیشتر آشنا شویم.
جاده اقیانوسی نروژ یکی از بهترین مسیرهای گردشگری

جاده اقیانوس اطلس

این جاده، جاده‌ای مارپیچ است که مجموعه‌ای از جزایر نروژ را به هم متصل می‌کند. این جاده پر پیچ و خم و زیبا که گویی زمین و آسمان و دریا را به هم پیوند زده است، ۸.۲ کیلومتر طول دارد.
تاریخچه ساخت جاده اقیانوسی نروژ

تاریخچه ساخت پل

در اوایل قرن بیستم این مسیر برای اولین بار به عنوان مسیر ریلی خط راه آهن پیشنهاد شده بود، اما این پروژه مورد توجه قرار نگرفت و رها شد. تا این که به دنبال یک برنامه‌ریزی جدی در دهه ۷۰ این پروژه به عنوان یک مسیر جاده‌ای مورد توجه قرار گرفت و ساخت و ساز آن در اول اوت ۱۹۸۳ آغاز شده و در جولای ۱۹۸۹ جاده اقیانوسی نروژ افتتاح شد.
جاذبه های مسیر جاده اقیانوسی نروژ

جاذبه های مسیر

جاده اقیانوسی نروژ به عنوان یک سایت میراث فرهنگی محفوظ و به عنوان یک مسیر گردشگری ملی طبقه بندی شده است. این جاده سایت محبوب آگهی‌های تبلیغاتی خودرو و بهترین مسیر سفر در جهان است. این جاده نقطه عطفی است که شمال و جنوب نروژ و روستاهای این مسیر را به هم وصل می‌کند.
در طول این مسیر هشت پل و چهار مکان برای استراحت و تماشای مناظر در نظر گرفته شده است، همچنین در طول این مسیر که یکی از ۱۸ مسیر گردشگری نروژ است، چندین سایت گردشگری، مانند ناهار خوری، ماهیگیری و تفریحات غواصی تأسیس شده است.
جاده اقیانوسی نروژ کجاست
این جاده با قوس‌ها و شیب‌های تند، شیفتگان رانندگی را به هیجان می‌آورد، وقتی پیچ‌ و‌ خم این مسیر با کوبش امواج دریا و چشم‌اندازهای بی‌نظیر همراه می‌شود، مسیر بی‌همتایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد که بسیار تماشایی است. مسیری زیبا و مهیج که دوچرخه‌سواران و موتورسیکلت سوارها را نیز مجذوب خود کرده و سفری به یادماندنی را در خاطره‌ها حک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “در جومالی کیزیک، ۷۰۰ سال به عقب برگردید” را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

    واقعا سپاس و تشکر از مطالب آموزنده و زیبایی از دنیای پیرامون ما که برای هرکسی بی اطلاع و ناشناخته است را شما اطلاع رسانی کرده و وجود آنها را اثبات مینمایید . دکتر آدریان .پ

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما
      افتخار مجله دلتا، کاربرانی فرهیخته چون شمایند.

      پاسخ

  3. محمدی اخوان

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۰۶ ق٫ظ

    بسیار عالی بود.ممنون از شما

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    چه هیجانی ??

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…