پارکت در دکوراسیون داخلی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه پارکت‌های چوبی یکسان نیستند و برخی از آن‌ها به دلیل جنس چوبی که از آن ساخته می‌شوند دارای کیفیت، طرح و نمای متفاوتی هستند.
پارکت در دکوراسیون

پارکت‌ها عناصر کلاسیکی هستند که وقتی به خانه شما اضافه می شوند؛ به دکوراسیون داخلی خانه شما، شخصیت، گرما، صمیمیت و ارزش اعطا می کنند. اما همه پارکت های چوبی یکسان نیستند و برخی از آن‌ها به دلیل جنس چوبی که از آن ساخته می‌شوند، دارای کیفیت، طرح و نمای متفاوتی هستند. در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی پارکت در دکوراسیون داخلی پرداخته می‌شود.

پارکت از جنس چوب بلوط

پارکت چوبی از جنس بلوط، شایع‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع پارکت در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ‌است. پارکت‌های تهیه شده از چوب بلوط دارای مقاومت و سختی زیادی در برابر فرورفتگی هستند که اگر قصد ندارید تا در خانه‌تان از فرش استفاده کنید باید حتما این خصوصیت آن را در نظر داشته باشید.

شکل ظاهری پارکت چوبی از جنس بلوط

این نوع پارکت دارای لکه‌های طبیعی روی بدنه خود است که مربوط به خود درختان بلوط می‌شود. این لکه‌ها ممکن است تیره یا روشن باشند اما مطمئنا در نمای پارکت شما خودنمایی می‌کنند و اگر فکر می‌کنید که با لکه‌های طبیعی روی پارکت نمی‌توانید کنار بیاید، پس بهتر است پارکت‌های تهیه شده از جنس چوب بلوط را تهیه نکنید.

پارکت در دکوراسیون

مزایا و معایب پارکت از جنس چوب بلوط

  • مزایای پارکت از جنس چوب بلوط: مقاومت زیاد در برابر خراشیدگی و فرو رفتگی
  • معایب پارکت از جنس چوب بلوط: دارای لکه‌ها و رگه‌های طبیعی که ممکن است برای هرکسی جذاب نباشد.
  • فضاهای پیشنهادی برای استفاده از این پارکت در دکوراسیون داخلی: راهرو، فضای ورودی، آشپزخانه و اتاق نشیمن

پارکت از جنس چوب افرا

اگر به دنبال یک پارکت سخت با رنگ روشن می‌گردید که به تغییرات آب و هوایی هم حساس نباشد، بهترین گزینه پیش روی شما پارکت‌های تهیه شده از چوب افرا است. بافت این پارکت‌ها بسیار جذاب و گیرا است. این پارکت به دلیل رنگ روشن خاص خود بازتاب بهتری از نور را در اختیار شما قرار می‌دهد که این امر قطعا در دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر گذار است.

شکل ظاهری پارکت از جنس چوب افرا

این نوع پارکت‌ها، کم‌ترین میزان تخلخل را در سطح خود دارند که باعث می‌شود در بازه کمتری کثیف شوند. همچنین این پارکت به جای رگه و لکه، دارای سایه روشن‌های جذاب است.

مزایای پارکت از جنس چوب افرا

  • مزایای پارکت افرا: کثیفی کمتر در بازه زمانی بیشتر، عدم تغییر رنگ در طولانی مدت، مقاوم‌ترین نوع پارکت
  • فضاهای داخلی پیشنهادی برای استفاده از این پارکت در دکوراسیون داخلی: اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب تاثیر رنگ در دکوراسیون فضاهای کوچک سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…