بنای اسکیمویی، خانه پنگوئن‌ها در تهران!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انیمیشن «پینگو» را به یاد می‌آورید؟ همان پنگوئنی که با خانواده و برادر کوچکترش در خانه‌ای برفی به شکل نیم‌کره زندگی می‌کردند. خانه‌ای که برای ما تداعی کننده خانه اسکیموها بود. حالا تصور کنید یکی از همین خانه‌های اسکیمویی را در ایران ببینید!
اقامتگاه اسکی بارین

اقامتگاه اسکی بارین نام بنایی کوچک است که چند سالی است در شمشک ساخته شده ‌است. این اقامتگاه با زیربنای شش هزار مترمربع، برای اسکی بازان ساخته شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این بنای زیبا آشنا شوید.

اقامتگاه بارین شمشک، جالب‌ترین هتل کوهی ایران در شمشک، از ایگلوها یا کلبه‌های یخی اسکیموها که توسط ساکنان قطب شمال ساخته می‌شود، الهام گرفته شده است. بارین، اقامتگاهی در شمشک تهران، هتل اسکی جدید در دومین پیست اسکی بزرگ ایران است که یکی از مدعیان بزرگ هتل‌های جالب کوهی جهان است. ظاهر و طراحی بیرونی این هتل شبیه به تکه‌های استخوان است، اما ظاهر خمیده آن با در نظر گرفتن فضای اطراف، طراحی شده است.

اقامتگاه اسکی بارین شمشک

با توجه به قرار گرفتن بنا در دل طبیعت، تصمیم گرفته شد، مختصات اثر را به گونه‌ای طراحی کنند که ساختمانی بین طبیعت و معماری باشد. هدف این پروژه، اصلاح رابطه طبیعت و معماری و در عین حال، عدم تقلید کورکورانه از طرح‌های تکراری و بناهای تاریخی غیر ایرانی بود.

تمام تلاش در طراحی این محصول، ساخت بنایی در هماهنگی با طبیعت پیرامونش بود. با توجه به سردسیر بودن منطقه و اغلب برفی بودن فضای اطراف، این بنا منطبق با طبیعت اطرافش طراحی شده است. چیزی که از طراحی این بنا مشخص است، خلاقیت و جسارت طراحان آن است.

درباره اقامتگاه اسکی بارین

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران، دیدار با الهه نمک در دره سکوت هرمز را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…