چیدمان کوسن برای مبل نشیمن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکمیل کننده مبلمان شما همان بالشتک های کوچک یا کوسن هستند که اگر از ترکیب رنگ و طرح خوبی استفاده کنید زیبایی خاصی به مبلمان شما خواهد داد.
چیدمان کوسن

کوسن‌ها را می‌توان آرایش مبل محسوب کرد؛ ممکن است شما مبل زیبایی داشته باشید اما این کوسن‌ها هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند. امروزه کوسن‌ها به یک عنصر ثابت تبدیل شده‌اند و در همه فضاها از اتاق‎‎‌های نشیمن و خواب گرفته تا فضاهای باز به چشم می‌خورند. ترکیب کوسن با بالشتک‌ها و ملحفه‌هایی که روی مبل انداخته می‌شود، یک ترکیب عالی ساخته و باعث راحتی بیشتر هم می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا با چیدمان کوسن مبلمان نشیمن آشنا می‌شوید.

کوسن‌های جفت

این کوسن‌ها که به یک شکل در یک ست دوتایی ارائه می‌شوند، گزینه مناسبی برای طرفداران سبک مینیمالیست و شیک هستند. کوسن‌های جفت را با کمی فاصله کنار هم روی یک مبل جای دهید. از پارچه‌هایی همرنگ با مبل اما با طرحی متفاوت استفاده کنید تا توجه‌ها را به آن جلب کنید.

کوسن‌هایی با سبک التقاطی

در این سبک ترجیح بر این است که پیروی از هیچ قانونی نداشته باشید اما چند نکته وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید، ظاهری مرتب‌تر داشته باشید. یکی از نکات چیدمان کوسن مبلمان این است که هنگام انتخاب طرح برای کوسن به اندازه طرح‌ها دقت کنید. طرح‌های کوچک، متوسط و بزرگ کنار هم یک مجموعه جذاب می‌سازند. سپس یک سبک مشخص برای کوسن‌ها انتخاب کنید. برای مثال بین راحت و جلوه‌دار یکی را انتخاب کنید. اگر هم هر دو را می‌خواهید پس با خلاقیت آن‌ها را جایگذاری کنید. همچنین این سبک محل مناسبی برای اضافه کردن جزئیات تزئینی مثل منگوله‌ها و حاشیه دوزی است.

ایجاد تعادل بین کوسن‌ها

با بازی رنگ‌ها، طرح و جنس‌های مختلف پارچه یک تعادل استاندارد بسازید. حتی می‌توانید با استفاده از تعداد مشخصی کوسن روی هر مبل یک تقارن بی‌عیب بسازید.

چیدمان کوسن

کوسن‌هایی برای مرکز مبل

هیچ قانونی در مورد اینکه کوسن‌ها حتما باید در گوشه‌های مبل قرار بگیرند، وجود ندارد. برای مرکز مبل سه کوسن و برای مبل‌های کوچک‌تر دو کوسن می‌تواند کافی باشد. این تکنیک برای مبل‌های کوچک که دسته‌هایی برای تکیه کوسن‌ها نداشته یا مبل‌های بزرگ که دسته‌های از هم بسیار فاصله دارند، عالی است.

کوسن‌های تکی

کوسن‌های تکی حالتی رسمی به مبل داده‌اند و اگر روی مبل‌های مربعی شکل و چرمی قرار بگیرند تاکیدی بر گوشه‌های صاف و یکدست مبل هستند. با این کار حالتی مردانه و رسمی ساخته‌اید که بیشتر مناسب فضاهایی مانند سالن انتظار یا دفتر کار است. برای خودمانی‌تر کردن فضا از پارچه‌های طرح‌دار یا رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

هماهنگ کردن کوسن‌ها با دکوراسیون موجود

به پالت رنگی که در حال حاضر در دکوراسیون خانه دارید نگاه کنید و کوسن‌هایی در همان طیف رنگی انتخاب کنید. کلید موفقیت در کوسن‌هایی با طرح برجسته در این است که طرح‌ها را در زمینه‌ای خنثی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، به مطلب پرده مناسب آشپزخانه سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…