چگونه در هوای بارانی از ماسک استفاده کنیم؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باید توجه کرد که در روز‌های بارانی، ماسک‌ها به خوبی کار نمی‌کنند و مانع از انتقال کرونا ویروس نمی‌شوند.
ماسک در هوای بارانی

در حال حاضر با توجه به اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار محافظتی در برابر این بیماری مهم است.. در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم شما را با نحوه ماسک زدن در هوای بارانی آشنا کنیم.
همانطور که می‌دانید ماسک‌ها انواع مختلفی دارند، اما ماسکی که به طور معمول استفاده می‌کنیم، ماسک سه لایه جراحی و ماسک یکبارمصرف است. در کنار آن ماسک‌های پارچه‌ای و..‌ هم وجود دارند.

ماسک در هوای بارانی
موضوعی که باید به آن توجه کنیم، این است که ماسک‌های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند. در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا این ماسک‌ها بین چهار تا شش ساعت می‌توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند. بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک‌ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می‌‍دهند. بنابراین مجبوریم که ماسک را تعویض کنیم.
حال در شرایطی که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می‌یابد. بنابراین، هر زمان که ماسک خیس شده و یا رطوبت پیدا کند، باید آن را تعویض کنیم.
کارکرد ماسک‌های پارچه‌ای در این مورد بهتر است، زیرا هر زمان خیس شود، می‌توانید آن را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شود و با حرارت، رطوبت آن از بین برود و مجددا از آن استفاده کنید.
توجه داشته باشید در صورتی که ماسک‌های یکبار مصرف، رطوبت گرفته یا خیس شوند، قطعا باید دور انداخته شوند و نمی‌توان آن‌ها را خشک کرده و مجددا استفاده کرد؛ زیرا کارایی خود را از دست می‌دهند. در عین حال دیگر ماسک‌ها از جمله ماسک‌های پارچه‌ای و یا N ۹۵ در آب و هوای مرطوب، مانند ماسک‌های جراحی آسیب‌پذیر هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات بهداشتی در استفاده از موبایل را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…