رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله + اینفو گرافی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبر ها نشان می‌دهد سالانه در جهان چندین زلزله اتفاق مى‌افتد که برخى از آنها خفیف و نامحسوس و برخى دیگر شدید است و خسارت‌هاى جانى و مالى فراوان در بردارد.
04 4 رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله + اینفو گرافی

زلزله اخیر کرمانشاه، تلنگر دوباره‎ای است تا بر ایمن سازی سازه‎های شهری و روستایی توجه کنیم و بدانیم که ساختن خانه ایمن نیازمند درک دقیق شرایط شهری و عمرانی است.

به گزارش مجله دلتا، تعداد بالای مصدومان در زلزله یکشنبه شب، نشان می دهد که با توجه به هشدارهای مستمر کارشناسان، هنوز نتوانسته‌ایم به استانداردهای حداقلی در ساخت خانه های ایمن در برابر زلزله برسیم.

خبر ها  نشان می‌دهد سالانه در جهان چندین زلزله اتفاق مى‌افتد که برخى از آنها خفیف و نامحسوس و برخى دیگر شدید است و خسارت‌هاى جانى و مالى فراوان در بردارد. بنابراین توصیه‌هاى ایمنى در مورد زلزله، نسبت به حوادث دیگر، اهمیت خاصى دارد.

مقاوم سازی

مرحله نخست در راه ایمن سازی خانه‎ها، مقاوم‎سازی آن‌هاست. طبیعی است که هر چقدر عمر مفید ساختمان ها افزایش یابد به همان اندازه، میزان مقاومت آن ها در برابر زلزله کمتر می‎شود. بنابراین بهتر است از خرید خانه های بالای ۲۵ سال  خودداری کنیم.

ایمن سازی

توجه به ایمن سازی، از اصول اولیه رسیدن به مقاومت خانه در برابر زلزله و دیگر رویدادهای طبیعی است. ساختمان‌های مقاومی در کشور هست که خطرات جدی حریق و انفجار، برق گرفتگی، سقوط آسانسور، گازگرفتگی و… در آنها برای ساکنان وجود دارد.

بهینه سازی

توجه به اصول محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند راهگشای بسیاری از مسایل در برابر اتفاقات و رویدادهای زلزله باشد. این گونه است که می‌توانیم مطمئن شویم مشکلاتی که از زلزله ممکن است برای ما پیش بیاید، کاهش خواهد یافت.

 نکات ایمنی در وقوع زلزله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…