مضرات امواج بلوتوث برای بدن

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فناوری بلوتوث (Bluetooth) از جمله استاندارد و تکنولوژی‌هایی بود که در زمان ایجاد، نویدبخش زندگی دیجیتال راحت‌تر و ساده‌تر بدون سیم بود.
مضرات امواج بلوتوث

بلوتوث فناوری است که برای پیوند میان دستگاه‌ها به صورت کوتاه برد و بی‌سیم و همچنین با هزینه کم، به وجود آمده است. این استاندارد از امواج و تکنولوژی رادیویی بهره می‌گیرد. در نوشتار مضرات امواج بلوتوث برای بدن با مجله دلتا همراه باشید.

تاثیر امواج بلوتوث بر بدن انسان

با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه مضرات امواج بلوتوث بر بدن انسان و همینطور با در نظر گرفتن اینکه در بلوتوث برد محدود است و مدت زمان استفاده از آن هم معمولا کم است، می‌توان گفت که تاثیر خاصی بر بدن انسان ندارد. اما اگر بخواهیم با احتیاط بیشتری عمل کنیم، شاید استفاده بلند مدت از آن در آینده نگران‌کننده باشد.

مضرات امواج بلوتوث
بلوتوث از امواج رادیویی (Radio Frequency (RF)) استفاده می‌کند که برخی از انواع آن ممکن است به بدن انسان آسیب بزند. طبق برخی از تحقیقات، تشعشع امواج رادیویی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در انسان افزایش دهد. سازمان بهداشت جهانی این امواج را در دسته Possible Carcinogenic به معنی “ممکن است سرطان زا باشند” دسته‌بندی کرده است.
اگر به صورت طولانی مدت در معرض این امواج باشید، احتمال آسیب دیدن بدن شما بسیار بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، طبق برخی تحقیقات، در صورتی که بیش از ۲ ساعت پیاپی در معرض امواج شدید مخابراتی یا بلوتوثی در کنار سر خود باشید (تماس تلفن طولانی مدت) احتمال آسیب وارد شدن به اندام‌های بدن شما بالا می‌رود.
اولین نکته امیدوار کننده در مورد مضرات امواج بلوتوث برای بدن، برد و قدرت کم آن است. محدوده اتصال و انتشار امواج بلوتوث کم و محدود است و این فرکانس‌ها نمی‌توانند از موانع زیادی عبور کنند. به عنوان مثالT در بلوتوث ورژن ۴ در فضای باز و بدون وجود موانع، نهایت برد بلوتوث به صورت اسمی ۴۰ متر است که برد واقعی و موثر آن شاید در حدود ۱۰ متر باشد. پس حتی اگر خطر هم داشته باشند، در محدوده کوچکی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم هنگام خرید پاوربانک را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…