مرغ لبنانی با ترکیب هفت ادویه مخصوص

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مرغ لبنانی علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار آسان و در مدت زمان کمی در خانه آماده می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک غذای لذیذ و البته راحت و بدون دردسر هستید، مرغ لبنانی با ادویه مخصوص را امتحان کنید.
مرغ لبنانی

غذاهای لبنانی بسیار خوش‌طعم و رنگارنگ هستند و تنوع آن‌ها هر کسی را به وجد می‌آورد. از فلافل لبنانی گرفته تا جوجه کباب لبنانی، هرکدام از این غذاهای عربی دنیایی از مزه‌های فراموش نشدنی را درخود جای داده‌اند. امروز هم در مجله دلتا با یک پیشنهاد جذاب دیگر از غذاهای لبنانی، طرز تهیه مرغ لبنانی با ادویه مخصوص به سراغتان آمده‌ایم که به راحتی می‌توانید در خانه آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ لبنانی با ادویه مخصوص

  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • سیر رنده شده ۲ حبه
  • فلفل نصف قاشق چایخوری
  • جعفری تازه ۳۰ گرم
  • لیموترش با پوست یک عدد
  • نمک یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • هفت ادویه لبنانی یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ لبنانی با ادویه مخصوص

مرحله اول

برای شروع پوست سینه مرغ را بگیرید و آن را بشویید. حالا سینه مرغ را به شکل تکه‌های مکعبی برش دهید. در یک کاسه شیشه‌ای ریخته و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس هفت ادویه لبنانی را تهیه کنید. برای تهیه هفت ادویه لبنانی، یک قاشق چایخوری زیره، یک قاشق چایخوری ادویه آل اسپایس، یک قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق چایخوری گشنیز، نصف قاشق چایخوری جوز هندی، یک چهارم قاشق چایخوری هل و نصف قاشق چایخوری میخک آسیاب شده را با یکدیگر مخلوط کنید. برای تهیه ادویه آل اسپایس هم یک قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق چایخوری میخک و یک قاشق چایخوری جوز هندی را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

با رنده روی پوست لیمو ترش بکشید تا خلال پوست لیموترش تهیه کنید. سپس آب لیموترش را گرفته و در کاسه مرغ‌ها بریزید. خلال پوست لیموترش را هم به کاسه مرغ‌ها اضافه کنید. حبه‌های سیر را رنده کرده و همراه با نمک و فلفل و هفت ادویه لبنانی به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را با دست خوب هم بزنید تا کاملا یک‌دست شده و به خورد هم بروند. سپس روی کاسه را پوشانده و به مدت حداقل ۲۰ دقیقه یا حداکثر یک شب در یخچال بگذارید تا مرغ‌ها طعم‌دار شوند.

مرحله چهارم

پس از طعم‌دار شدن مرغ‌ها، کاسه را از یخچال خارج کنید. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و اجازه دهید تا گرم شود. روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را به همراه تمامی مواد موجود در کاسه، در ماهیتابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید. به مدت پنج تا هفت دقیقه آن‌ها را هم بزنید تا قهوه‌ای رنگ شوند.

مرحله پنجم

پس از آن‌که مرغ‌ها پخت، ماهیتابه را از روی گاز برداشته و مواد را در ظرف سرو مورد نظر خود بریزید. سپس برای تزئین،‌ می‌توانید کمی جعفری تازه را خرد کرده و روی مواد بریزید. حالا مرغ لبنانی شما با ادویه مخصوص آماده است. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پیتزا فوری، ساده و خوشمزه را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…