منطقه پنج، پیشتاز رشد معاملات مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
منطقه ۵ در مهرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 105 در صد افزایش قیمت داشته است .
رشد معاملات مسکن

منطقه ۵ تهران که همواره بالاترین میزان معاملات و رشد قیمت مسکن را به خود اختصاص داده است، در تحولات تورمی بازار مسکن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، روند قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران در ماه‌های گذشته نشان از رشد مستمر دارد و هرچند که هنوز در صدرگران‌ترین منطقه‎های تهران قرار ندارد ولی رشد آن همواره بالاتر از میانگین شهر تهران بوده است.

منطقه ۵ در مهرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۰۵ در صد افزایش قیمت داشته است  و این در حالی است که متوسط رشد قیمت مسکن شهر تهران ۸۳ درصد بوده است .

در هفت ماهه امسال منطقه ۵ به ترتیب ۴۷، ۵۳، ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۹۲ و ۱۰۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و این در حالی  است که رشد قیمت این منطقه منجر به کاهش معاملات آن نشده است؛

طبق بررسی‌ها، محله‌های اکباتان، آپادانا و پونک در منطقه ۵، فرمانیه در منطقه ۱، سعادت آباد در منطقه ۲، نیاوران در منطقه ۱، گیشا در منطقه ۲ و ستارخان و مرزداران در منطقه ۵ به ترتیب محبوب‌ترین محله‌های شهر تهران محسوب می‌شوند.

قیمت مسکن در شهر تهران به طور کامل از توان متقاضیان واقعی خارج شده است. قیمت‌ها ۸۳ درصد افزایش یافته و این در حالی است که معاملات ۳۲ درصد کاهش داشته است.

در شرایط کنونی برخی معتقدند: سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن دیگر جوابگو نیست و این رقم باید افزایش یابد. در این خصوص رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که مطالعاتی را برای اصلاح تسهیلات مسکن در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

معاملات مسکن تهران در پائیز امسال

حباب قیمت آپارتمان در منطقه ۵ تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…