کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاغذ دیواری از محبوب‌ترین دیوار پوش‌ها است که طرح و رنگ آن می‌تواند تکمیل‌کننده زیبایی دکوراسیون داخلی پذیرایی باشد.
کاغذ دیواری دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی به دلیل ماهیت رسمی‌تر خود، باید شخصیت و وقار بیشتری داشته باشد. اگر مبلمان پذیرایی شما دارای پارچه ساده و بدون نقش است، بهتر است برای کاغذ دیواری پذیرایی طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگی با سبک دکوراسیون خانه، جلوه بیشتری به فضا بدهد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نکاتی در مورد کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی می‌پردازیم.

کاغذ دیواری پذیرایی باید چه طرحی داشته باشد ؟

انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری از میان انواع مدل کاغذ دیواری پذیرایی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از آن‌ها این است که از کاغذ دیواری چه انتظاراتی دارید؟ یا دکوراسیون فعلی محل به چه صورت است؟

الگوهای متفاوتی برای کاغذ دیواری پذیرایی وجود دارد. اگر دوست دارید فضا کوچک‌تر و صمیمی‌تر باشد به دنبال طرح‌هایی با الگوهای بزرگ که با فاصله از هم هستند، بروید، مانند کاغذ دیواری داماسک. اگر به دنبال بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا هستید از نقوش ریز با فاصله در یک پس زمینه روشن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید سقف منزل یا محل بلندتر به نظر برسد، انتخاب الگوهایی با طرح‌های عمودی انتخابی مناسب است و اگر در پی وسیع‌تر شدن دیوارها هستید به سراغ طرح‌های افقی بروید. طرح‌های افقی و عمودی از جمله طرح‌های کلاسیک به شمار می‌آیند، اما اگر از دوست‌داران دکوراسیون مدرن هستید نگران نباشید، طراحی‌های جدید این مدل‌ها با خطوط افقی و عمودی نامنظم‌تر می‌توانند پاسخگوی سلیقه شما باشند.

کاغذ دیواری پذیرایی

سبک مدرن در دکوراسیون پذیرایی

در دکوراسیون مدرن کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی باید تک رنگ و یا دارای طرح و نقش‌های ساده و منظم باشد. برای تکمیل فضا دقت کنید که سادگی سبک مدرن حرف اول را می‌زند. انتخاب کاغذ دیواری ساده برای دکوراسیون پذیرایی بسیار هوشمندانه است. چون علاوه بر اینکه باعث نمی‌شود بعد از مدتی از دکوراسیون خود خسته شوید، هماهنگی و همخوانی بیشتری با انواع مبلمان دارد که می‌تواند نتیجه نهایی بسیار مطلوب‌تری از خود را به‌ جای بگذارد.

ترکیب رنگی

برای انتخاب کاغذ دیواری به رنگ وسایل خود دقت کنید. ترکیب رنگی دکوراسیون باید هماهنگ باشد تا بتواند تاثیر خود را بگذارد در غیر این صورت باعث بی‌نظمی می‌شود. این هماهنگی می‌تواند به شکل استفاده از تنالیته رنگی مشابه و یا رنگ‌های مکمل در دکوراسیون پذیرایی باشد.

هماهنگی با کفپوش

برای داشتن دکوراسیون یا طراحی درست و دقیق باید به همه عناصر در فضا دقت کرد. علاوه بر دیوار و نقوش آن باید به ضلع دیگر یعنی کف هم دقت کنید. هماهنگی دیوار با کفپوش هم برای داشتن دکوراسیون مناسب نباید فراموش شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون داخلی خود هستید، به مطلب همه چیز در مورد شلف های آشپزخانه سر بزنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…