دهکده رنگین کمانی اندونزی

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی اوقات زندگی می‌تواند خاکستری باشد، اما یک دهکده در اندونزی تمام تلاش خود را کرده تا کمی رنگ و طراوت به خانه‌های طوسی رنگ خود اضافه کند.
کامپونگ پلانگی

کامپونگ پلانگی (Kampung Pelangi) یا دهکده رنگین کمانی در اندونزی، یک دهکده کوچک است که عکس‌هایش اینستاگرام را تسخیر کرده است و این موفقیت را مدیون رنگ‌آمیزی رنگین‌کمانی‌اش است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این دهکده آشنا شوید.

کامپونگ پلانگی دهکده رنگین کمانی اندونزی

دهکده رنگین کمانی در اندونزی

دهکده کامپونگ پلانگی پیش از رنگین کمانی شدن مکانی گمنام محسوب می‌شد اما مقامات محلی تصمیم گرفتند تغییری در دهکده بدهند و آن را بر سر زبان‌ها بیندازند. با بودجه سی‌صد میلیون روپیه اندونزی (معادل هفده هزار یورو) ۲۲۳ خانه این شهر رنگ‌آمیزی شد. علاوه بر خانه‌ها هر چیز دیگری که در دهکده بود مانند نیمکت‌ها، ریل‌های قطار، پل‌ها و تمام جزئیات به رنگ‌های رنگین‌کمان در آمدند.
دهکده رنگین کمانی یا کامپونگ پلانگی در اندونزی
جالب است بدانید پیش از این شهرت رنگین کمانی، کامپونگ پلانگی، دهکده‌ای کثیف برای زندگی محسوب می‌شد. اما ابتکار این رنگ‌آمیزی باعث شد توریست‌‌ها از نقاط مختلف به دهکده سرازیر شوند و جادوی این رنگ‌آمیزی را با چشمان خود ببینند. جدا از جذب توریست، این یک پروژه موفق اجتماعی محسوب می‌شود. ساکنین دهکده با این اقدام تشویق شدند تا با پیشرفت محل زندگی‌شان همگام شوند وکیفیت زندگی در این دهکده را ارتقا ببخشند. مثلا رودخانه‌ای که از محل می‌گذرد را تمیز کنند. همچنین پس از جذب توریست کسب و کارهای محلی رونق یافته است و فروش یادگاری‌ها یا غذا سود زیادی نصیب ساکنان منطقه ساخته است. کامپونگ پلانگی در اندونزیایده رنگ‌آمیزی دهکده به مدیر مدرسه این شهر تعلق دارد. او رنگ‌آمیزی رنگین‌کمانی را از هنرمندی الهام گرفته است که طرح‌هایی خلاقانه برای دکوراسیون و اسباب‌بازی‌هایی به رنگ‌های مختلف رنگین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کمان دارد. پس از شکل‌گیری ایده، او به جذب بودجه از مقامات پرداخت و سرانجام رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “فستیوال‌های رنگارنگ‌ تایلند” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…