خطرناک‌ترین ساحل جهان، محبوب‌ترین جاذبه استرالیا

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دفعه بعد که قصد کردید یک تعطیلات ساحلی به یاد ماندنی را رزرو کنید، به یاد داشته باشید که تمام ساحل‌ها یکسان خلق نشده‌اند، مخصوصا وقتی پای ایمنی در میان باشد!
فریزر آیلند

بعضی از سواحل به‌همان اندازه که زیبا به‌نظر می‌رسند، می‌توانند مرگبار نیز باشند و در میان تمام سواحل دنیا، یک مورد وجود دارد که از همه خطرناک‌تر است و در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم فریزر آیلند را به شما معرفی کنیم.

فریزر آیلند کجاست؟

فریزر آیلند کمی دورتر از خط ساحلی جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته و خطرناک‌ترین ساحل جهان به شمار می‌رود. بالغ بر ۵۰۰۰ سال است که انسان‌ها در این جزیره سکونت دارند، اما این مکان حقیقتا جایی بسیار خطرناک برای رفتن است!

سواحل مرگبار این منطقه پر از چیزهایی هستند که اگر بخواهید زنده بمانید باید از آن‌ها اجتناب کنید. در حقیقت، هلی‌کوپترهای نجات معمولا در این منطقه در حال پرواز هستند تا بازدیدکنندگانی که خود را در شرایط اورژانسی پزشکی قرار می‌دهند را نجات دهند.

فریزر آیلند کجاست؟

حیواناتی که ساحل فریزر را خطرناک می‌کنند

این جزیره مکانی شناخته شده در بین جوانان است ولی نه تنها به خاطر حمله کوسه، بلکه به خاطر حمله نوعی سگ به نام دینگو. دینگوها یک نژاد سگ بومی استرالیایی بوده و مانند هر شکارچی وحشی دیگری می‌توانند برای انسان بسیار خطرناک باشند.

اما به نظر می‌رسد که این دو موجود ترسناک فقط برای این جزیره کافی نبوده‌اند، فریزر، خانه عروس‌های دریایی شامل گونه‌ای به نام ایروکانجی است. گزیدگی این گونه‌ احتیاج به مراقبت پزشکی دارد، چیزی که در جزیره پیدا نمی‌شود!

حیواناتی که ساحل فریزر را خطرناک می‌کنند

دیگر دلایل خطرناک بودن این ساحل

در این جزیره، حیوانات تنها موجوداتی نیستند که ساحل فریزر را مرگ‌بار می‌کنند. اقیانوس نیز به خودی خود محیطی خشن بوده و به داشتن جریان‌های قوی شناخته شده است.

از آنجا که در فریزر نجات‌غریق‌ها مشغول گشت‌زنی نیستند و هیچ پرچم هشداری نیز نصب نشده، گردشگران معمولا داخل آب می‌پرند و پس از اندک زمانی متوجه می‌شوند که قادر نیستند به ساحل بازگردند!

دلایل خطرناک بودن فریزر آیلند
فراتر از دریا، حتی ماسه‌های فریزر نیز خطرناک هستند. چه روی آن مشغول رانندگی باشید یا اینکه در حال راه رفتن باشید، باید بدانید که خطرات زیادی شما را تهدید می‌کند.

بسیاری از گردشگران علاقمند هستند که از روی رمل‌های ماسه‌ای به داخل دریاچه‌ها بپرند، اما از آنجا که ماسه‌های داخل دریاچه‌ها قابل دیدن نیستند، تشخیص عمق دریاچه‌ها عملی نیست و همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی هر سال با جراحت در محدوده سر مواجه شوند.

حاذبه گردشگری استرالیا

وقتی موضوع رانندگی روی رمل‌ها باشد نیز آمار تصادف‌های بالا و سروته‌شدن ماشین‌ها، نشان می‌دهد که این تل‌های ماسه‌ای بسیار حادثه‌خیز هستند.
اگرچه فریزر به دلیل جاذبه های توریستی طبیعی آن شناخته شده است و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد، اما باید از ریسک‌ها و خطراتی که برای شما به همراه ‌می‌آورد نیز آگاه باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سرزمین عجیب هیولاها کجاست را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…