طرز تهیه برگر پیاز و گوشت با پنیر چدار

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همبرگر جزو غذاهای راحت و گوشتی است که در سراسر دنیا طرفدار دارد. برای آن‌که از سالم بودن این غذا مطمئن باشید، بهتر است این غذای لذیذ و خوشمزه را در منزل تهیه کنید و با خیال آسوده میل کنید.
برگر پیاز و گوشت

ساندویچ همبرگر محبوب‌ترین ساندویچ‌ در سرتاسر دنیاست. اصلا می‌دانستید همبرگر محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذا در میان آمریکایی‌هاست؟ سالانه ۱۰۰ میلیارد ساندویچ همبرگر در سرتاسر دنیا فروخته می‌شود. از این تعداد ۴۰ میلیارد آن را آمریکایی‌ها می‌خرند. در گذشته قارچ برگر و انواع مختلفی از همبرگر را آموزش داده‌ایم. پیازهای درشت حلقه‌ای سرخ‌شده، می‌توانند طعم برگر را زیر و رو کنند. به همین خاطر امروز در مجله دلتا به سراغ برگر پیاز و گوشت با پنیر چدار رفته‌ایم.

مواد لازم برای تهیه برگر پیاز و گوشت با پنیر چدار

  • روغن کانولا نصف قاشق چایخوری
  • نمک، خردل و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پیاز رنده شده یک عدد کوچک
  • نان همبرگر دو عدد
  • گوشت گوساله چرخ کرده ۱۴۰ گرم
  • پیاز حلقه‌ای یک عدد درشت
  • پنیر چدار دو ورق
  • خیارشور به مقدار لازم

طرز تهیه برگر پیاز و گوشت با پنیر چدار

مرحله اول

پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را کامل بگیرید. سپس گوشت را به آن اضافه کرده و نمک و زردچوبه و فلفل را هم اضافه کنید. خوب ورز دهید تا یک‌دست شود.

مرحله دوم

روغن کانولا را در یک تابه بزرگ پخش کنید و روی شعله زیاد حرارت دهید. سپس گوشت را به دو قسمت تقسیم کرده و به شکل گرد در تابه بیندازید. روی گوشت‌ها را به آرامی با کفگیر فشار دهید تا آب آن روی شعله زیاد بیرون بیاید. در صورت امکان، می‌توانید برگرتان را در دستگاه گریل طبخ کنید.

مرحله سوم

به سرعت پیازهای حلقه شده را روی برگرهای در حال پخت پخش کنید. پیازها روی شعله زیاد به سرعت تغییر رنگ و حالت می‌دهند و گوشت برگر هم در آبی که از پیازها خارج می‌شود، مغزپخت می‌شود.

پس از اینکه پیازها کمی تغییر رنگ داد و هر دو طرف برگر سرخ شد، برگرها را روی پیازها بگذارید. حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا پیازها رنگ بگیرند. حواستان باشد که برای این برگر، به پیاز سرخ شده نیاز ندارید. تنها باید منتظر بمانید تا پیازها اندکی تغییر رنگ بدهند.

مرحله چهارم

پیاز طلایی و برگر سرخ شده، نشانه آماده شدن غذای شماست. در آخرین مرحله، ورقه پنیر را روی برگر بگذارید تا آب شود.

در آخرین مرحله، روی نان همبرگر کمی سس خردل بریزید و در صورت تمایل چند برش خیارشور را هم روی نان بگذارید. در پایان با یک کفگیر، پیاز، گوشت و پنیر را بلند کنید و لای نان بگذارید. برگر شما باید کاملا داغ به نان منتقل شود تا با گرما و بخارش نان همبرگر هم گرم شود.

برگر پیاز و گوشت با پنیر چدار شما آماده است.
پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا، غذایی متفاوت و خوشمزه را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…