روش‌های نگهداری گیاهان و گل‌های خانگی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گیاهان سبز آپارتمانی طراوت و شادابی را با خود به داخل خانه‌های ما می‌آورند، همچنین برخی از آن‌ها علاوه بر زیبا کردن محیط اطراف ما، نوعی تصفیه کننده هوا هم هستند.
گیاهان و گل‌های خانگی

گیاهان هم درست مثل ما و فرزندانمان موجودات زنده‌ای هستند که نیاز به مراقبت دارند، تا همواره زیبا بمانند و به خوبی رشد کنند. اگر به دنبال روش‌های نگهداری گیاهان و گل‌های خانگی هستید با مجله دلتا همراه باشید.

نکات مهم در مورد نگهداری گیاهان و گل‌های خانگی و آپارتمانی

زمان آبیاری

هر گیاه زمان متفاوتی برای آبیاری دارد و بهترین زمان برای آبیاری گیاهان وقتی است که روی خاک تا حدی خشک شده است. خشک شدن خاک را می‌توانید از روی روشن شدن رنگ خاک، لمس آن و حس نکردن رطوبت و نچسبیدن خاک به دستتان متوجه شوید.
به مرور زمان و با توجه به شرایط محیطی منزلتان و تغییر فصل‌ها، متوجه می‌شوید که هر گیاه چند روز یک بار به آبیاری نیاز دارد.

گیاهان و گل‌های خانگی

نوردهی

روش عمومی نگهداری گیاهان آپارتمانی با هم متفاوت است و گیاهان مختلف نیا‌زهای نوری متفاوتی دارند. بعضی از گیاهان مانند پتوس و قاشقی نور متوسط و کم نیاز دارند و بعضی گیاهان مانند گندمی به مقدار نور بیشتری نیاز دارند. باید توجه داشته باشیم که هیچ گیاهی نباید جلوی نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد.
بهتر است که پرده‌ای نازک بین گیاه و نور خورشید وجود داشته باشد. البته اگر شرایط نوری مناسبی در منزل ندارید، می‌توانید از نور مصنوعی و گیاهان سازگار با آن استفاده کنید. اگر گیاهتان مقابل پنجره است، هر از گاهی آن را بچرخانید تا به صورت متقارن رشد کند و به سمت نور کج نشود.

خاک مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری گیاهان و گل‌های خانگی استفاده از خاک مناسب است. خاک گلدان را از باغچه و باغ برندارید، زیرا ممکن است دارای علف هرز، قارچ یا حشره باشد. خاک مخصوص گلدان را می‌توانید از گل فروشی‌ها خریداری کنید. این خاک دارای پیت ماس و کمپوست است و مواد غذایی لازم برای گیاه را دارد.

رطوبت مناسب

بیشتر گیاهان رطوبت هوا را می‌پسندند و بعضی از آن‌ها مانند سرخس به رطوبت کافی نیاز دارند. یکی از راه‌های افزایش رطوبت در منزل، استفاده از دستگاه بخور است. راه دیگر این است که در ظرفی کم عمق سنگ‌های متوسط بریزید و روی آن را تا نیمه از آب پر کنید. سپس این ظرف را در نزدیکی گلدان‌ها قرار دهید.
راه دیگر آب پاشی روزانه‌ برگ گیاهان است. حتی بعضی از گیاهان مثل ارکیده را می‌توانیم در حمام و آشپزخانه هم نگهداری کنیم، زیرا رطوبت زیاد را بسیار دوست دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر آب و هوا در اخلاق و احساسات ما را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

    مطالب خوب گردآوری شده اما کم است لطفأ بیشترباشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…