همه چیز در مورد شلف‌های آشپزخانه

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که می‌خواهید از شلف‌ها و قفسه‌های تزئینی در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، با به کار بردن رنگ‌های متفاوت می‌توانید، آشپزخانه را به مکانی جذاب‌تر و زیباتر تبدیل کنید.
چیدمان شلف آشپزخانه

زمانی که می‌خواهید آشپزخانه خود را دکوراسیون کنید باید به تمام جزئیات موجود در آن، مانند کابینت‌ها، میز آشپزخانه، زمین، اکسسوارها و تمام لوازم برقی موجود در آن نیز توجه داشته باشید. یکی از جزئیاتی که در سال‌های اخیر به لوازم آشپزخانه اضافه شده و در دکوراسیون آن بسیار محبوب شده است، شلف‌ها و قفسه‌های تزئینی و کاربردی هستند. در این نوشتار از مجله دلتا  به نحوه استفاده از شلف های آشپزخانه پرداخته می‌شود.

نصب در اطراف پنجره

وجود پنجره و نور طبیعی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی است که یک آشپزخانه می‌تواند داشته باشد. اما در بسیاری از موارد، قرارگیری کابینت در کنار آن مانع از رسیدن نور کافی به داخل خواهد شد. شلف‌های باز، در عین حال که همان کارآیی را برای شما دارند، اجازه می‌دهند نور کافی از طریق پنجره‌ها به تمام فضا وارد شود.

نصب در اطراف هود

بعضی از مردم دوست دارند که هود در آشپزخانه به صورت توکار و مخفی نصب شود. اما عده‌ای هم هستند که انتخاب‌شان هودهایی با طراحی خاص بوده و تمایل دارند از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرند. نصب شلف های آشپزخانه در اطراف هود به خوبی می‌تواند این کار را عملی کرده و به فضای اطراف هود دیزاین خاصی ببخشد. این کار از لحاظ کاربردی هم مفید خواهد بود زیرا استفاده راحت و سریع از ادویه‌ها و ابزار پخت و پز را در حین آشپزی فراهم می‌آورد.

شلف های آشپزخانه

استفاده از فضای بالای سینک، مدل شلف آشپزخانه

سینک، یکی دیگر از مناطقی است که زمان زیادی با آن کار دارید. استفاده از شلف‌های باز به جای کابینت‌های بزرگ و بسته علاوه بر این که فضا را برای شما در آشپزخانه بازتر می‌کند، امکان استفاده سریع‌تر از وسایل را نیز افزایش می‌دهد.

پرکردن فضاهای ناقص شلف‌های آشپزخانه

خانه‌ها اغلب دارای گوشه‌های “ناصاف” و عجیب و غریب هستند که به دلایل مختلف گوشه‌های کم عمق زیادی را در آن‌ها به وجود آورده است. طرح‌های ساده برای شلف های آشپزخانه در این موقعیت‌ها بسیار کارآمد و مناسب خواهد بود.

شلف های آشپزخانه

نصب شلف کنار کابینت در انتهای آشپزخانه

با استفاده از شلف های آشپزخانه می‌توانید قسمت‌های بدون استفاده آشپزخانه مانند فضاهای انتهایی را دوباره قابل استفاده نمایید. این فضاها معمولا عمق خیلی کمی دارند و کابینت‌های معمولی قابلیت نصب پیدا نمی‌کنند. در نتیجه راهکار هوشمندانه، سفارش شلف باز به همان اندازه مورد نیاز است.

شلف کنار کابینت هود

قرارگیری شلف آشپزخانه در بالای جزیره

چه کسی می‌گوید قفسه‌ها باید به دیوار وصل شوند؟ شلف‌های آویزان شده از سقف بالای جزیره هم می‌توانند به همان اندازه کارآمد باشند. اگر ارتفاع آن‌ها را متناسب در نظر بگیرید، بدون هیچ مزاحمتی در اختیار شما خواهند بود. همچنین مکان مناسبی برای قرار دادن ظرف‌های مناسب مهمانی برای پذیرایی است زیرا مجبور نخواهید بود مرتب مهمان‌ خود را تنها گذاشته و به آشپزخانه بروید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، به مطلب چطور یک آشپزخانه زیبا و جذاب داشته باشیم؟ سر بزنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…