طرز تهیه لازانیای بادمجان با ساده‌ترین روش

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یک لازانیای تمام و کمال گیاهی را به روشی ساده به شما آموزش دهیم. به شما قول می‌دهیم نه تنها جای خالی گوشت را حس نخواهید کرد، بلکه شیفته طعم این لازانیا نیزخواهید شد.
لازانیا

لازانیای بادمجان یکی از انواع غذا با بادمجان است که طعم بی‌نهایت خوبی دارد. این غذا را برای هر کس که سرو کنید، بدون شک عاشق آن خواهد شد. از انواع لازانیا قبلا لازانیا رولی را آموزش داده‌ایم. این بار نوبت لازانیای بادمجان است. این غذا با بادمجان، پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان، تخم‌مرغ و پونه‌ کوهی خشک شده تهیه می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم لازانیای بادمجان

  • بادمجان متوسط ۳ عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ بزرگ یک عدد
  • سس گوجه‌فرنگی یک و نیم فنجان
  • پنیر ریکوتا تقریبا ۴۰۰ گرم
  • پونه‌ کوهی خشک شده یک قاشق چایخوری
  • پنیر موزارلا یک و نیم فنجان
  • پنیر پارمزان نصف فنجان
  • برگ جعفری برای تزیین به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای بادمجان

مرحله اول

برای تهیه‌ لازانیای بادمجان، ابتدا پنیر موزارلا را خرد کنید و پنیر پارمزان را هم رنده کنید. برگ‌های جعفری را ریز خرد کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. پوست بادمجان‌ها را بگیرید و به درازا بصورت نازک برش بزنید. آن‌ها را بطور مرتب و در کنار هم در سینی فر قرار دهید و کمی نمک روی آن‌ها بریزید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه سینی را کنار بگذارید‌. در این زمان فر را روی ۲۰۰ درجه‌ سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم

با حوله‌ کاغذی، رطوبت بادمجان‌ها را بگیرید‌‌. روغن زیتون را درون یک کاسه‌ کوچک بریزید و با یک قلم مو آن را روی بادمجان‌ها بمالید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. در همین زمان که بادمجان‌ها در فر هستند، یک کاسه‌ بردارید و تخم‌مرغ‌ را درون آن با چنگال بزنید. پنیر ریکوتا، پونه‌ خشک شده، فلفل سیاه، پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را به کاسه اضافه کنید‌ و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم

بادمجان‌ها را از فر بیرون بیاورید و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه‌ سانتی‌گراد بگذارید. کف ظرف مستطیلی پیرکس، مقداری سس گوجه‌فرنگی بریزید و آن را با قاشق صاف کنید. مقداری از بادمجان‌ها را روی سس قرار دهید.

چند قاشق از مخلوط پنیر ریکوتا را بطور مساوی روی بادمجان‌ها پخش کنید. این کار را تا دو لایه تکرار کنید. یعنی اول سس گوجه‌فرنگی بزنید، بعد بادمجان و بعد مخلوط پنیر ریکوتا. در لایه‌ آخر، پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را روی لازانیا بریزید.

مرحله چهارم

ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه ظرف را از فر بیرون بیاورید و فویل را بردارید. ظرف را مجدد ۲۰ دقیقه‌ دیگر در فر بگذارید تا پنیر طلایی شود. سپس لازانیا را از فر بیرون بیاورید و روی آن جعفری خرد شده بریزید. لازانیای بادمجان شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب کوفته لپه، غذای محبوب گردشگران یزد را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ق٫ظ

    به به خیلی باید جالب باشد افرین

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…