تاثیر آب و هوا در اخلاق و احساسات ما

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آب و هوای منطقه‌ای که شما در آن قرار دارید بر جنبه‌های مختلف سلامت جسمانی و روانی شما تاثیر خواهد گذاشت. گرما یا سرمای هوا، رطوبت یا خشکی آن و ویژگی‌هایی از این دست نه تنها بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه می‌تواند بسیاری از رفتارهای شما را نیز توجیه کند.
تاثیر آب و هوا

اهمیت تاثیر آب و هوا بر خلق انسان زمانی است که با شناخت کامل درباره این تاثیرات می‌توانید به خودشناسی دست یابید؛ به همین دلیل خود را در موقعیتی قرار دهید که منجر به بیشترین کارایی و عملکرد شود. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با مجله دلتا همراه باشید.

تاثیر آب و هوا بر سلامت روان انسان

احتمالا شما نیز متوجه شده‌اید که در هوای گرم و سرد خلقیات متفاوتی را تجربه می‌کنید. برای مثال بسیاری از ما در هوای گرم بیشتر عصبی و پرخاشگر می‌شویم و در هوای سرد خلق غمگین و افسرده‌تری داریم.

تاثیر آب و هوا
به طور طبیعی رگ‌های خونی انسان در هوای سرد انقباض بیشتری پیدا می‌کند. از آنجایی که خون در جریان انقباض رگ‌ها فضای کافی برای گردش ندارد، این انقباض باعث می‌شود بدن در زمستان فشار خون بالاتری داشته باشد. طبق تحقیقات، اوج حمله‌های قلبی در زمستان اتفاق می‌افتند. به همین دلیل اگر سابقه مشکل قلبی دارید در فصل سرما باید مراقبت‌های بیشتری از خود به عمل بیاورید و در صورت نیاز مشکل خود را با پزشک در میان بگذارید.
درجه بالای دما در فصل گرما با تحریک‌پذیری و احساس پریشانی بیشتری همراه است که منجر به تجربه خشم و عصبانیت بیشتر در افراد می‌شود. هر چقدر که میزان گرمای هوا کاهش پیدا می‌کند میزان تحریک پذیری و پرخاشگری نیز کمتر می‌شود. افراد در رطوبت معمولا با تنبلی ذهن و رفتار مواجه می‌شوند.
در واقع، در هوای مرطوب شما انگیزه لازم برای انجام کارهای خود را به سختی پیدا خواهید کرد و دائما احساس خواب‌آلودگی دارید. در هوای آفتابی نیز میزان سروتونین افزایش پیدا می‌کند که این مسئله تاثیرات مثبتی بر روی ذهن می‌گذارد. در دیگر شرایط آب و هوایی از جمله هنگام بارندگی، افراد واکنش‌های متفاوتی را نشان می‌دهند؛ فردی افسرده و غمگین می‌شود و دیگری شدیدا از باران لذت می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه از بخار عینک هنگام ماسک زدن جلوگیری کنیم؟  را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…