ایده‌های کارآمد برای اتاق خواب مستطیلی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق‌های مستطیلی یکی از مهم‌ترین چیدمان‌ها در دکوراسیون داخلی است زیرا اگر چیدمان آن بصورت اصولی و درست نباشد، باعث می‌شود قسمت‌هایی از اتاق کاربرد لازم را نداشته باشد.
چیدمان اتاق خواب مستطیلی

طراحی و دکوراسیون مکان‌های باریک و تنگ، یعنی فضای مستطیلی شکل، کار ساده‌ای نیست. اگر قرار باشد که چنین فضایی را به اتاق‌خواب تبدیل کنید، کار شما کمی سخت‌تر خواهد شد، زیرا جا دادن مبلمان بزرگی مانند تخت‌خواب و کمد لباس در اتاقی باریک و تنگ، بسیار سخت‌تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌های کارآمدی را برای طراحی اتاق خواب مستطیلی بیان خواهیم کرد.

کمد مناسب برای اتاق‌خواب‌های مستطیلی

اتاق خواب مستطیلی با در مرکز قرار دادن تخت‌خواب، طراحی و دکوراسیون می‌شود. در این نوع اتاق، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند، این است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و جاسازی اشیا باقی نمی‌ماند.

اتاق خواب مستطیلی

معمولا در چنین اتاق‌خواب‌هایی امکان استفاده از کمدهای آماده وجود ندارد و لازم است که بر اساس ابعاد اتاق خواب، کمدی مخصوص طراحی شود. کمدهایی که دارای درب‌های کشویی و آینه‌ای هستند برای استفاده در اتاق‌خواب‌های باریک انتخاب مناسبی به‌شمار می‌روند، زیرا هم فضایی دلبازتر ایجاد می‌کنند و هم کاربردی راحت و ساده دارند.

کمدهای کنار تخت‌خواب

یکی از ایده‌های زیبا و کارآمد، ترکیب کمد لباس با تاج تخت‌خواب است. راه‌های متفاوتی برای استفاده از این روش وجود دارد. برخی از طراحان مبلمان، کمدهای لباسی که به تاج تخت‌خواب متصل می‌شوند را طراحی کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام خرید تخت‌خواب، این کمدها را نیز به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

کمدهای کنار تخت‌خواب

طراحی کمد لباس در اطراف درب اتاق خواب

یکی از موارد مهم در طراحی اتاق خواب مستطیلی این است که تمام فضاهای خالی و پرت اتاق را نیز مورد استفاده قرار دهید. استفاده از کمدهایی با ابعاد و طراحی‌های خاص می‌تواند نتیجه مناسبی را در این زمینه به همراه داشته باشد.

اتاق خواب مستطیلی

درست مانند کمدهایی که در اطراف تخت‌خواب طراحی شده و در فضا بسیار صرفه‌جویی می‌کنند، می‌توانید در اطراف درب اتاق‌خواب نیز یک کمد کاربردی و زیبا طراحی کنید.

تخت‌خواب‌های کوتاه

یکی از مواردی که معمولا در خرید و طراحی مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما در واقع در ظاهر اتاق خواب بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ارتفاع تخت‌خواب است.

تخت‌خواب‌ های کوتاه

تخت‌خواب‌های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیباتر ایجاد می‌کنند، اما در اتاق‌خواب‌های کوچک بخصوص اتاق‌های باریک بهتر است که تخت‌خواب‌های کوتاه را انتخاب کنید. تخت‌خواب‌های کوتاه باعث می‌شوند تا ارتفاع سقف بلندتر احساس شود و همین موضوع باعث بزرگ‌تر و دلبازتر دیده شدن اتاق خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رنگ مناسبی برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…