دفتر کار یا هتل پنج‌ستاره؟ مساله این است!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دفتر کار

بیشتر مردم شرکت گوگل را با موتور جستجوی گوگل می‌شناسند. این شرکت بزرگ در بسیاری از شهرهای دنیا دفتر کار با طراحی های منحصر به فرد دارد. در این گزارش با یکی از دفترهای کار گوگل در دنیا ؛ با نام دفتر google emea در شهر زوریخ در سوئیس آشنا می شوید.
دفتر گوگل در زوریخ، طر احی شاد و پرانرژی دارد. از رنگ‌ ها به گونه ای استفاده شده است که در تخیلتان هم نمی‌گنجد در فضایی اداری قدم می‌زنید.

فضا های استراحت کارکنان

طراحی فضاهایی برای استراحت کارکنان با المان‌هایی ویژه، محیطی پر آرامش را ایجاد کرده است. وسعت زمین این پروژه ۱۲۰۰۰ مترمربع است و فضای شرکت برای حضور ۸۰۰ کارمند طراحی‌شده است.

نقش کارکنان در طراحی داخلی فضای کار

گوگل برای افراد در محیط کار کوچک و شاداب ارزشی خاص قائل است و تأکید می‌کند که احترام به این موضوع، سبب رشد مضاعف شرکت می‌شود. به همین دلیل خواسته اصلی گوگل از شرکت معماری منتخب، دخالت دادن کارمندان در روند طراحی پروژه بوده است. قصد گوگل از این کار، ایجاد هویت واقعی برای اشخاص در محیط کار بوده است. طوری که افراد محل کار خود را مانند خانه‌شان بدانند و در آن کاملاً راحت باشند.

درنهایت شما می بینید که محیط کاری متنوع و سرگرم کننده دارید. می‌توانید کار را همراه با لذت بردن از محیط تجربه کنید و زمانی که در جمع همکاران هستید احساس خلاقیت، همکاری و نوآوری خواهید کرد.

چگونگی تقسیم فضا برای کار در دفتر «اما گوگل»

بیشترین مانور در طراحی این دفتر، ایجاد فضاها برای دسترسی آسان همه کارمندان بوده است. به این ترتیب که تمام ادارات و گروه‌ها بتوانند از هر قسمت ساختمان بهره لازم را ببرند. به این منظور از پلان های باز برای طراحی استفاده شده است. دفاتر با پلان باز برای ۶ تا ۱۰ نفر و دفاتر بسته برای ۴ تا ۶ نفر، در نظر گرفته شده است.

تامین روشنایی در فضای اداری

قسمت‌های اداری با پارتیشن‌های شیشه‌ای، تقسیم‌بندی شده‌اند که افزون بر تامین نور، انتقال سروصدای محیط را کاهش می‌دهند. انتخاب متریال شیشه، نور رسانی را به قسمت‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند. همچنین به دلیل شفافیت سبب بهتر شدن نور روز می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، بیشترین چیزی که در طراحی این مرکز اهمیت داشته است، مفهوم کار دسته‌جمعی و تیمی است. به این دلیل، علاوه بر ایجاد فضای رسمی برای کار و برگزاری نشست ها ، فضاهای جمعی دیگر نیز طراحی‌شده است.
همچنین فضاهایی مانند آشپزخانه‌های کوچک، زمین‌بازی، سالن آکواریوم، اتاق بیلیارد، فوتبال، کتابخانه و اتاق ماساژ ازجمله فضاهای عمومی هستند.

نکته جالب دیگر در این ساختمان طراحی راه های ارتباطی بین طبقات است. که کارکنان می توانند با میله آتش‌نشانی یا سرسره از طبقه بالا به پایین حرکت کنند، که خالی از هیجان نیست!

آشپزخانه دفتر کار اما گوگل

سرو غذا در این شرکت اهمیت فراوانی دارد. صبحانه، ناهار و شام به‌صورت رایگان در خدمت کارمندان قرار می‌گیرد. قابل‌ذکر است بدانید غذاها با بهترین مواد تازه و محلی آماده می‌شوند.

منبع:چیدانه

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…