تاثیر رنگ در دکوراسیون فضاهای کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ‌های روشن در دکوراسیون می‌توانند علاوه بر اینکه به جلوه زیباتر فضا منجر شوند، تنوع چشم‌گیری را به همراه داشته باشند.
رنگ فضاهای کوچک

رنگ در فضاهای داخلی می‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و با ایجاد تاثیرات بصری ابعاد فضا را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه واقعی نشان دهد، به همین دلیل در فضاهای کوچک بسته به نیازها و سلایق کاربر بایستی در انتخاب رنگ دقت بیشتری شود تا با برنامه‌ریزی مناسب در حین استفاده از رنگ‌های مورد علاقه، استانداردهای رنگ‌آمیزی که برای تعادل بخشیدن به دکوراسیون فضا است را نیز رعایت نمود. در این نوشتار از مجله دلتا با نکاتی برای انتخاب رنگ در فضاهای کوچک آشنا می‌شوید.

استفاده از رنگ‌های مات 

رنگ‌های مات می‌تواند فضا را کوچک‌تر از رنگ‌های شفاف و براق نشان دهد، پس بهتر است از رنگ‌های مات به صورت رنگ‌های روشن و در زمینه استفاده شود.

تک‌رنگ‌ها در فضاهای کوچک 

استفاده از تک‌رنگ حتی اگر رنگ‌های تیره را انتخاب می‌کنید، نسبت به ترکیب ۲ یا چند رنگ می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد، پس تا جایی که می‌توانید از یک رنگ برای دکوراسیون استفاده کنید.

رنگ فضاهای کوچک

تاثیر سقف برای بزرگنمایی فضا 

برای ایجاد بزرگنمایی در یک فضای کوچک، سقف را مانند دیوارها نقاشی کنید یا از کمی سایه برای سقف استفاده کنید تا با ایجاد خطای دید ارتفاع سقف را بلندتر نشان داده و در نتیجه فضا را بزرگ‌تر کنید.

از رنگ‌های تیره و روشن یک رنگ بهره گیرید

یکی از راه‌های انتخاب رنگ در فضاهای کوچک برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا این است که رنگ‌های تیره‌تر و یا پررنگ‌تر را در زیر محدوده دید چشم ناظر و و رنگ‌های روشن‌تر را در بالای نقطه دید ناظر استفاده نمایید.

پالت رنگی متضاد را امتحان کنید

گاهی در فضاهای کوچک استفاده از رنگ‌های خنثی یا سفید برای دیوارهای اصلی و افزودن جسورانه رنگ‌های متضاد به درها یا پنجره‌ها می‌تواند، شکلی مدرن به فضا بخشیده و سبک کوراسیون را به کلی متحول کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب ترفندهای بلند جلوه‌دادن سقف‌های کوتاه سر بزنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…