فرش مناسب آشپزخانه

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انداختن فرش در آشپزخانه باعث زیباتر شدن آن مکان می‌شود، لذا حتما در انتخاب رنگ‌بندی دقت کنید که به دکوراسیون آشپزخانه مرتبط باشد.
فرش مناسب برای آشپزخانه

یکی از سوالاتی که همیشه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه پیش می‌آید، استفاده از فرش آشپزخانه است. در واقع در سبک دکوراسیون مدرن، استفاده از فرش برای آشپزخانه چندان مرسوم نیست. اما از آنجا که قالی و قالیچه در دکوراسیون ایرانی، چه سنتی چه مدرن و چه تلفیقی، نقش مهمی ایفا می‌کنند و همچنین سبک زندگی ایرانی به نوعی است که آشپزخانه در منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فرش به جز لاینفک آشپزخانه‌ ایرانی تبدیل شده است. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد انتخاب فرش مناسب آشپزخانه صحبت می‌کنیم.

جنس مناسب

بهتر است پوشش کف آشپزخانه از نوعی نباشد که راحت روی کف‌پوش لیز بخورد و زیر پا جمع شود. چون این اتفاق می‌تواند برای تردد زیاد اعضای خانواده در آشپزخانه مشکل ایجاد کند. با این اوصاف به نظر گلیم‌ فرش‌ها نیز علاوه بر فرش ماشینی انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند. داشتن الیاف پولیستر، پرزهای کوتاه، شستشو و نظافت راحت، وزن کم و ثبات نسبی روی سرامیک همگی از مزایای این نوع فرش هستند. برخلاف قالی و قالیچه‌های دست‌باف که هیچ یک از این خصوصیات را ندارند.

قیمت فرش

هنگام خرید فرش برای آشپزخانه باید به قیمت آن نیز توجه بیشتری داشته باشیم. با توجه به اینکه استهلاک آن در اثر شستشوی مداوم بالاست و نیاز به تعویض در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری دارد بهتر است انتخاب ارزان‌تری را در نظر بگیریم.

ابعاد فرش

در بهترین حالت، فرش مناسب آشپزخانه بهتر است از کابینت‌هایی که سینک ظرف‌شویی و گاز روی آن‌ها تعبیه شده است، فاصله داشته باشد. نکته‌ مهم دیگر اینکه اگر از میز نهارخوری استفاده می‌کنید، بهتر است فرش آشپزخانه در اندازه‌ای باشد که کاملا زیر میز و صندلی‌ها را بپوشاند و حتی از اطراف جا به اندازه بیرون آمدن صندلی‌ها از کناره‌های میز هم باقی بماند.

فرش مناسب برای آشپزخانه

انتخاب رنگ

اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و می‌خواهید با رنگ روشن فرش فضا را بازتر کنید یا رنگ‌های تیره با سبک و رنگ دکور آشپزخانه شما همخوانی ندارد، می‌توانید از فرش‌های روشن‌تر با نقش و نگار بیشتر و شلوغ‌تر کمک بگیرید. همچنین رنگ تیره کف‌پوش آشپزخانه، فرشی با رنگ روشن‌تری می‌طلبد و کف‌پوش روشن نیز رنگ تیره‌تر.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، به مطلب آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید سر بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…