ترفندهای بلند جلوه‌دادن سقف‌های کوتاه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها سقف اکثر خانه‌ها که معمولا آپارتمانی هستند، کوتاه ساخته می‌شود اما با کمک رنگ و اصول دکوراسیون می‌توانیم سقف را بلندتر و حتی خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم.
سقف کوتاه اتاق

کوتاه بودن سقف، مشکلی است که در برخی از منازل وجود دارد. زمانی که خانه شما سقفی کوتاه‌تر از حد معمول دارد، باید در چیدمان مبلمان، انتخاب رنگ‌ها، به کاربردن طرح‌ها و بسیاری از نکات دیگر دقت بیش‌تر به خرج دهید و با احتیاط به دکوراسیون آن بپردازید. در این نوشتار از مجله دلتا با ترفندهای بلند جلوه‌دادن سقف های کوتاه آشنا خواهید شد.

آینه‌های قدی

آینه‌ها همیشه در طراحی داخلی به صورت معجزه عمل می‌کنند و با ویژگی‌های جالب‌شان به ما کمک می‌کنند، منازل بهتر و زیباتری داشته باشیم. از قابلیت‌های آینه‌های قدی می‌توان به قدرت بلند جلوه‌دادن دیوار اشاره کرد. آینه قدی می‌تواند دیوار پشت خود را مرتفع نشان دهد. از این راه، کوتاه بودن سقف به چشم نمی‌آید.

لوازم دکوری بلند

لوازم دکوری کشیده و بلند باعث ایجاد تصور، قرار گرفتن در فضایی با دیوارهای مرتفع و سقف بلند می‌شوند. گلدان‌های بلند، آباژورهای پایه بلند، مجسمه‌ها و المان‌های کشیده و تابلوهایی که ارتفاع زیادی دارند از این لوازم دکوری به شمار می‌روند. استفاده از چند عنصر دکوری با این خصوصیت به شما کمک می‌کند، سقف‌های کوتاه فضا را بلند جلوه دهید.

درب‌های بلند

اگر بتوانید از درب‌های بلندتر استفاده کنید، دیوارهای منزل‌تان مرتفع‌تر به نظر خواهند رسید. دیوارهای بلندتر هم به نوبه خود باعث می‌شوند، ارتفاع سقف از زمین بیش‌تر جلوه کند. معمولا در حالت عادی، درب‌ها چیزی در حدود پنجاه سانتی‌متر از سقف فاصله دارند. اگر سقف کوتاهی دارید، سعی کنید این فاصله را به حداقل میزان ممکن کاهش دهید. با این کار، سقف در ارتفاع بیش‌تری به نظر خواهد رسید.

سقف کوتاه اتاق

نورپردازی

تکنیک‌های خاص نورپردازی می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل شما را شدیدا متحول کنند. برای خانه‌هایی با سقف های کوتاه نورپردازی با جهت پایین به بالا می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. این ترفند، عیب سقف را تا حد زیادی پوشانده و دیوارها را کشیده نشان می‌دهد. برای این کار می‌توانید لامپ‌هایی را کنار دیوار و روی سطح زمین تعبیه کنید.

رنگ سقف

از رنگ می‌توان به عنوان یک راه حل برای رفع مشکل کوتاهی سقف استفاده کرد. اگر از یک رنگ روشن برای رنگ آمیزی سقف منزل خود استفاده کنید، می‌توانید آن را بلندتر جلوه دهید. رنگ‌های روشن می‌توانند تصور این را ایجاد کنند که در فضایی دلبازتر قرار دارید.

رنگ کف

قانون انتخاب رنگ در رابطه با کف فضا، این‌گونه می‌گوید که اگر در کنار انتخاب یک رنگ روشن برای سقف از یک رنگ تیره برای کف استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. تضاد رنگ‌های به کار رفته در کف و سقف باعث می‌شود، فاصله آن‌ها بیش‌تر به نظر برسد و ارتفاع سقف منزل‌تان خیلی بیش‌تر از حد عادی شود.

نصب میل پرده در ارتفاع

هر چقدر میل پرده را به سقف نزدیک‌تر کنید، متعاقبا پرده‌هایتان نیز کشیده‌تر و بلندتر به نظر می‌رسند و این به بلند جلوه‌کردن سقف منزل‌تان کمک می‌کند. بهتر است پرده‌ها را نیز بلند در نظر بگیرید، زیرا هر چه پرده‌ها به زمین نزدیک‌تر شوند، دیوارها کشیده‌تر می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب محل مناسب تختخواب کجاست؟ سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…