طراحی دکوراسیون اتاق‌های مستطیلی و باریک

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اندازه اتاق و فضاها، نوع دکوراسیون و چیدمانی را که می‌توان در آن‌ها اجرا کرد را تعیین می‌کند.
دکوراسیون اتاق‌ باریک

خانه‌های کوچک امروزی برای چیدمان فضاها ما را با چالش‌هایی رو به رو کرده‌اند که همیشه هم بد نیستند. مثلا اتاق‌های باریک و کوچک می‌توانند بر خلاف ظاهرشان که در نگاه اول شاید تنگ و گرفته به نظر برسند، بسیار صمیمی و دنج باشند. فقط کافی است اندکی هوشمندی و خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی این نشیمن‌ها به کار ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق های باریک را با هم مرور می‌کنیم.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب

از طیف‌های رنگ سفید یکی را انتخاب کنید، سپس سقف و دیوارها را با آن رنگ بزنید. اگر مبلمان شما نیز همین رنگ را داشته باشد، تاثیرش بیشتر می‌شود. بعد از اتمام مراحل بالا شما اتاقی را مشاهده خواهید کرد که مرزهای آن واضح و مشخص نیست و اتاق نه تنها به شکل مربع دیده می‌شود بلکه از نظر بصری فراخ‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

نور بیشتر

در یک اتاق کوچک و تنگ نباید پنجره‌ها را با پرده‌های ضخیم و تیره بپوشانید. پرده‌های ضخیم و تیره مانع از عبور نور طبیعی به اتاق می‌شوند. اما اگر پرده‌ها نقش اساسی در حفظ حریم خصوصی اتاق شما دارند، می‌توانید از آن‌ها برای پوشش پنجره‌ها در شب استفاده کنید.

خطای دید

یکی دیگر از راهکارهای دکوراسیون اتاق های باریک ایجاد یک خطای دید عالی است که می‌تواند فضای یک اتاق باریک را متناسب نشان دهد. کافی است در قسمت نزدیک‌تر اتاق چند میز کوچک، نیمکت یا یک یا دو صندلی قرار دهید تا نگاه‌ها را به خود جلب کند. برای تاثیر بیشتر می‌توانید، دیوار دورتر را با آجرکاری تزئین کنید.

قرار دادن مبل‌ها روبه‌روی هم

اگر شما همه مبلمان‌تان را در اتاق‌های باریک در طول هم قرار دهید، این احساس به شما دست خواهد داد که در جایی شبیه قطار قرار دارید. اما اگر یک مبل گرم و نرم را در عرض اتاق قرار دهید و هم‌چنین از مبلمانی در اندازه و شکل‌های مختلف استفاده کنید، جلوه اتاق شما کاملا باز به نظر می‌رسد.

دکوراسیون اتاق‌ باریک

استفاده از سطوح عمودی

نصب یک قفسه طویل با شلف‌های معلق در امتداد یک دیوار عریض که کف تا سقف آن را پوشش داده است، باعث بزرگ‌نمایی فضای یک اتاق کوچک و باریک می‌شود. به عنوان راه‌حلی بهتر و مناسب‌تر می‌توانید، این قفسه‌ها را در هر دو دیوار عریض اتاق نصب کنید.

توجه به کفپوش‌ها

بسیاری از طراحان توصیه می‌کنند که کف اتاق‌های باریک را با اشکال مستطیلی بپوشانید. کفپوش این اتاق باریک از مستطیل‌هایی تشکیل شده‌است که در عرض اتاق قرار گرفته‌اند نه در طول آن. علاوه بر این فرش‌ها را نیز می‌توان به عنوان کفپوش این اتاق به کار برد تا وسعت فضا را بیشتر کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی بیشتر برای دکوراسیون داخلی خود هستید، به مطلب رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…