محل مناسب تخت خواب کجاست؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از خرید تخت‌خواب نحوه قرارگیری آن در اتاق‌خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جایگاه مناسب تخت‌خواب باعث می‌شود سایر اجزا نیز در اتاق به درستی قرار گیرند.
جای تخت در اتاق خواب

تخت‌خواب را کجا بگذاریم؟ رایج‌ترین سوالی است که در مورد چیدمان اتاق‌خواب پرسیده می‌شود. البته باید گفت این میزان حساسیت کاملا به جاست زیرا جای مناسب تخت‌خواب هم در زیبایی اتاق و هم در داشتن یک خواب راحت تاثیر بسیار زیادی دارد. اما باید به شما بگوییم که در پاسخ به این سوال عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که در این نوشتار از مجله دلتا محل مناسب تخت خواب هم از نظر طراحی و معماری و هم از نظر فنگ‌شویی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سر تخت را در برابر دیوار اصلی قرار دهید.

این همیشه بهترین راه‌حل نیست و بستگی به طرح اتاق‌خواب شما و اتاق‌های مجاور آن دارد.فنگ‌شویی که به عنوان روابط فضایی مربوط به جریان انرژی زندگی در نظر گرفته می‌شود، به شدت به قرار دادن سر تخت در برابر دیوار اصلی اتاق‌خواب تاکید می‌کند. اما اگر لوله‌های آب یا گاز بر روی دیوار نصب باشند، صدای جریان آب در لوله‌ها، می‌تواند مزاحمت ایجاد کند. طراحان داخلی می‌گویند که موقعیت قرار گرفتن تخت به اندازه و نسبت اتاق خواب شما بستگی دارد. توصیه طراحان این است که اگر اتاق‌خواب‌تان مربعی است تخت را روی محور مرکزی قرار دهید اما اگر مستطیلی شکل است، بهتر است فضای اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید که در یکی از آن‌ها تخت قرار بگیرد و در دیگری میز و صندلی.

شما باید دید خوبی از تخت‌خواب به درب اتاق‌خواب داشته باشید.

غیر از گزینه بالا، این نیز خوب است که کل تخت از بیرون اتاق، زمانی که درب اتاق باز است، قابل مشاهده نباشد. از دیدگاه روانشناختی، محل مناسب تخت خواب بهتر است تا جای ممکن از درب اتاق دور باشد و در عین حال اطمینان بیابید که درب اتاق از روی تخت‌خواب قابل مشاهده باشد. با این حال اگر پنجره‌ای در اتاق وجود داشته باشد، بهتر است، تا هم درب و هم پنجره را هم‌زمان از روی تخت ببینید.

جای تخت در اتاق خواب

تخت‌تان را طوری قرار دهید که به سمت پنجره باشد.

اگر پنجره اتاق‌خواب رو به آفتاب صبحگاهی باشد، قرار دادن تخت نزدیک آن ممکن است، باعث ناراحتی شود که در این صورت باید پنجره‌ها با پرده‌ها پوشیده باشند و ایده نگاه کردن به آفتاب زیبا از دست می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب ۷ ایده کاربردی استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…