شهری که در عصر حجر به سر می‌برد!

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید شما با کارتون "عصر حجر" یا Flintstones آشنا باشید و در کودکی این خانواده که در میان خانه‌های سنگی زندگی می‌کردند را دیده باشید. اما فکر می‌کنید بتوانید شهر سنگی درون داستان را در واقعیت ببینید؟
روستای موناسانتو

امروز می‌خواهیم قدم به دنیای داستان‌های عصر حجر بگذاریم. روستای موناسانتو در پرتغال دقیقا شما را به درون این داستان می‌برد، پس با مجله دلتا همراه باشید.

روستای موناسانتو کجاست؟

این روستا بالای یک کوه در قلب پرتغال و با فاصله کمی از مرز اسپانیا قرار گرفته است. موناسانتو در سال ۱۹۳۸ به عنوان یکی از تاریخی‌ترین روستاهای پرتغال شناخته شد. وقتی به تصاویر آن نگاه می‌کنیم چهره غیرعادی و باستانی آن به چشم می‌خورد و همین موجب می‌شود این روستا یکی از ارزشمندترین نقاط برای بازدید در پرتغال محسوب شود.
روستای موناسانتو در پرتغال
از آنجایی که این روستا در ارتفاعات قرار گرفته است ساکنین آن چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از محیط اطراف و پرتغال مرکزی خواهند داشت اما برای گردشگران، این تخته سنگ‌های بزرگ و غول آسا بیشتر به چشم خواهد آمد چرا که به هر جا نگاه کنید این تخته سنگ‌ها را می‌بینید. خانه‌ها، مسیرها و بالا و پایین این روستا در دل این سنگ‌ها شکل گرفته است.
روستای موناسانتو کجاست؟
جاده‌های باریک در میان این روستا، پرتغال کهن را معرفی می‌کنند. اگرچه این جاده‌ها باریک و قدیمی هستند اما قدم زدن در آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود، گویا در میان تاریخ قدم بر می‌دارید.
روستای موناسانتو پرتغال
در بالاترین نقطه این دهکده یک قلعه قرار گرفته است که آخرین یادگار شوالیه‌های معبد (گروهی نظامی-مذهبی که در قرون وسطی فعالیت می‌کردند) است. این قلعه یکی از نمادهایی است که قدمت و میراث این دهکده را نشان می‌دهد. برج ساعت این دهکده که یک خروس نقره‌ای بالای آن قرار گرفته است نیز از دیگر جاذبه‌هایی‌ است که نباید هنگام بازدید از این دهکده از آن چشم پوشی کرد.
روستای موناسانتو روستای سنگی پرتغال
تمام مناظری که در روستای موناسانتو مشاهده می‌شود یادآور عصر حجر یا عصر سنگی خواهد بود، قطعا شما نیز هنگام قدم زدن در چنین مکانی به یاد مردمان اولیه یا شخصیت‌های انیمیشن محبوب عصر حجر خواهید افتاد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “فستیوال‌های رنگارنگ‌ تایلند” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  4. ابراهیم رمضانپور

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…