نگین سبز، باغ عمودی در سیدنی استرالیا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
"وان سنترال پارک" نمونه‎ای از معماری شهری در آینده است. راه حل های نوآورانه ارائه شده در بلندترین باغ عمودی دنیا چشم‎اندازی جدید و با شکوه برای شهرهای آینده ترسیم می‎کند.
باغ عمودی

بلندترین باغ عمودی دنیا، برج مسکونی و پوشیده ازدرخت است که مانند نگینی در سیدنی استرالیا می‎درخشد.

برج “وان سنترال پارک” با ۱۶۶ متر ارتفاع، پارکی مخصوص به خود دارد که تلفیق زیبا و چشمگیر معماری و طبیعت است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از عصر ایران، ژان نووال، معمار پاریسی، با همکاری پاتریک بلان، هنرمند و گیاه شناس فرانسوی، طراح “وان سنترال پارک ” بوده‎اند که نمایی از زندگی سبز را مجسم می‎کند و در آن، ۲۵۰ گونه گل و گیاه بومی استرالیا به کارگرفته شده‎است.

شاخه‎های برخی گیاهان مانند درختان مو بین هر طبقه و روی بالکن‎ها در هم تنیده شده و تا بخش‎های پایین ادامه دارند.

باغ عمودی

این سازه زنده و در حال تنفس به گونه‎ای طراحی شده تا هر یک از ابعاد آن هدفی خاص را دنبال کند. این مساله به ویژه در آینه‎های موتوردار که بالای برج‎ها قرار گرفته‎اند، محسوس‎تر است. این آینه‎ها نور خورشید را دریافت و به سمت پایین هدایت می‎کنند. با غروب خورشید، این سازه شگفت انگیز، به نمایشگر پر زرق و برقی از چراغ های LED تبدیل می‎شود.

باغ عمودی در سیدنی

برج “وان سنترال پارک “در حقیقت بخشی از پروژه “دهکده شهری” در مرکز شهر سیدنی است که برج‎های مسکونی، فروشگاه‎های خرده فروشی و فضاهای مشترک برای هنرمندان و معماران را در بر می‎گیرد. این محیط پویا در اطراف پارکی زیبا به مساحت ۶۴ هزار متر مربع شکل گرفته و مکانی برای رهایی از زندگی شهری، رسیدن به آرامش، انجام دادن تفریحات سالم، حضور در سینمای فضای باز و برگزاری جشنواره‎های مختلف و موسیقی زنده است.

باغ عمودی در سیدنی استرالیا

“وان سنترال پارک” نمونه‎ای از معماری شهری در آینده است. راه‎حل‎های نوآورانه ارائه شده در بلندترین باغ عمودی دنیا، چشم‎اندازی جدید و با شکوه برای شهرهای آینده ترسیم می‎کند.

بیشتر بخوانید:

آسمان‎خراش دوستدار طبیعت

یک نظر

  1. شهریار باغ فروش

    ۴ آذر ۱۳۹۷ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    مقاله شما در رابطه با نگین سبز، باغ عمودی در سیدنی استرالیا خیلی جذاب و دیدنی بود و ای کاش در شهرهای شلوغی مثل تهران نیز چنین کاری رو انجام میدادند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…