جزایر فراموش شده دریای وادن

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درست در سواحل شمال غربی آلمان، در دریای شمالی وادن، سری ده تایی از جزایر کم ارتفاع و هم سطح دریا وجود دارند که به عنوان جزایر هالیگ شناخته می‌شوند.
جزایر هالیگ

جزایر هالیگ تنها چند فوت بیشتر از سطح دریا ارتفاع دارند، بنابراین هر زمستان زمانی که جزر و مد دریای وادن شدید می‌شود، جزایر زیر آب می‌روند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این جزایر جذاب آشنا شوید.
جزایر هالیگ در آلمان
در قرون وسطی، شمار زیادی از این جزایر هالیگ وجود داشت، اما با گرم‌شدن تدریجی زمین و افزایش ارتفاع سطح دریا، تعدادی از این جزایر غیر ساکن در دریای وادن به زیر امواج فرو رفتند و برای همیشه ناپدید شدند.
جزایر هالیگ بسیار کم جمعیت هستند و در مناطق خارجی به سختی کسی آن‌ها را می‌شناسد. هر خانه بر روی تپه‌های مصنوعی ساخته شده است که به آن‌ها Warft می‌گویند و باعث می‌شود از سطح دریا و خطر تخریب به وسیله امواج در امان بمانند. در طول وقوع این سیلاب‌های دور‌ای هر کدام از این تپه‌های مصنوعی به جزیره‌ای کوچک برای خود تبدیل می‌شود.
جزایر هالیگ کجاست
در دوران وایکینگ‌ها، هالیگ‌ها بسیار پایدارتر و همواره محل سکونت بومیان بودند. اما منازل مسکونی باز هم روی همان تپه‌ها بود و مناطق مرتفع‌تر به کشاورزی اختصاص داده می‌شد. ساکنان خانه‌های خود را با سدهای کوچک و تپه‌ها محافظت می‌کردند، در حالی که مناطق کم ارتفاع‌تر دور خانه خود را تخلیه می‌کردند و به زراعت می‌پرداختند یا برای دام‌های خود لانه‌سازی می‌کردند.
جزایر هالیگ دریای وادن
بعضی از این جزایر از طریق جاد‌های کوچک و راه‌آهن‌های باریک به سرزمین‌های اصلی متصل می‌شوند که ساکنین آن‌ها به وسیله قطارهای اختصاصی کوچک روی این ریل‌ها عقب و جلو می‌روند. هر خانه واگن مخصوص به خود را دارد و ساکنینش آن واگن را می‌رانند. در اصل آن‌ها از نیروی باد برای حرکت واگن‌هایشان استفاده می‌کردند اما امروزه نیروی دیزل عامل حرکتی آن‌هاست.
جزایر هالیگ جزایر فراموش شده دریای وادن
پرورش گاو و گردشگری معیشت اصلی ساکنان هالیگ است. در ایامی که جزر و مد دریا کم است و دریا ساکن است راه رفتن بر سطح این جزایر به شدت پیشنهاد می‌شود و یکی از سرگرمی‌های محبوب در میان هلندی‌ها و آلمانی‌ها است. از این ده جزیره تنها پنج جزیره دارای سکونت هستند. باقی آنها بخشی از پارک ملی شلسویگ-هولشتاین (Schleswig-Holsteinisches) دریای وادن هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “فستیوال‌های رنگارنگ‌ تایلند” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۷ ب٫ظ

    سلام مطلب بسیار جدید و جالبی بود امیدوارم همیشه پاینده باشید بهمن رئوفی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…