از موزه فیفا دیدن کنید!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای علاقه‌مندان به فوتبال، بازدید از اماکنی که به این ورزش محبوب اختصاص دارد تجربه‌ای بسیار شیرین و دلنشین خواهد بود از جمله زمین‌های فوتبال و مهم‌تر از همه دفتر مرکزی فیفا و موزه‌ای که به این ورزش پرطرفدار اختصاص یافته است.
موزه جهانی فیفا

اگر علاقه مندید که بدانید قلب تپنده فوتبال کجا قرار دارد، می‌توانید به زوریخ سفر کنید و از دفتر مرکزی فیفا و موزه جهانی فیفا دیدن کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا با این مکان گردشگری آشنا شوید.
موزه جهانی فیفا در زوریخ

موزه جهانی فیفا کجاست؟

دفتر مرکزی فیفا بدنه اصلی فوتبال جهان به شمار می‌رود که یک ساختمان زیبا و استثنایی است که توسط یک معمار سوییسی طراحی شده است، این ساختمان در حقیقت خانه جامعه بین‌المللی فوتبال به شمار می‌رود که شامل ۲۱۱ عضو و ۲۷۰ میلیون بازیکن، مربی، داور و افراد دیگر مرتبط با فوتبال می‌شود.
موزه جهانی فیفا کجاست؟
این ساختمان بالای تپه‌ای آرام و هموار در میان فضایی سرسبز قرار گرفته است و به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های فوتبالی شهر زوریخ تبدیل شده است. بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال به این مجتمع می‌آیند تا ببینند این ورزش محبوب از کجا و چطور فرماندهی می‌شود. هرچند این ساختمان در اصل به غیر از چند شمای جام جهانی که در سالن اصلی آن قرار گرفته چیز دیگری برای ارائه ندارد با این‌حال بازدید ازاین ساختمان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های توریستی زوریخ است.
موزه جهانی فیفا و دفتر مرکزی فیفا

موزه جهانی فیفا چه جاذبه‌هایی دارد؟

از آنجایی که بسیاری از بازدیدکنندگانی که به این دفتر مراجعه می‌کردند به دنبال جاذبه‌های مرتبط‌تر با فوتبال بودند، فیفا تصمیم گرفت تا موزه‌ای اختصاصی برای آن‌ها در نظر بگیرد. این موزه با فاصله کمی از دفتر مرکزی فیفا قرار گرفته است اما موزه‌ای‌ است که می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را در آن صرف کنید. موزه جهانی فیفا ( Fifa World Football Museum ) در اوایل سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. موزه‌ای که در آن می‌توانید کلکسیونی از پیراهن‌های ورزشی، رویدادهای تاریخی فوتبال، کفش‌های ورزشی بازیکنان محبوب و نامدار و بسیاری اشیاء دیگر مرتبط با این ورزش محبوب را از نزدیک ببینید. موزه جهانی فوتبال فیفا برای تمامی سنین مناسب است، موزه‌ای که در ۳۵۰۰ متر و سه طبقه تقسیم شده است و ۱۵۰۰ متر نیز فضای عمومی برای خرید هدیه و سوغاتی‌های مرتبط با این ورزش اختصاص یافته است.
موزه جهانی فیفا چه جاذبه‌هایی دارد؟
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “سفر به مدرسه جادوگری در یک قلعه انگلیسی!را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    تواناوبخشنده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…