بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا کدامند؟

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی برای اولین بار چیزی به نام هواپیما در دنیا شناخته و مطرح شد، به غیر از هراس‌هایی که داشت، تنها ابزاری برای سرگرمی و شاید نوعی وسیله مدرن برای قشر پولدار به حساب می‌آمد.
بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا

در گذشته کمتر کسی می‌توانست حتی تصور هواپیماهایی با چند صد نفر مسافر را از ذهن بگذراند. در مقاله بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا با ما در مجله دلتا همراه باشید تا تعدادی از غول پیکرترین پرنده‌های آسمان را بهتر بشناسیم.
با توجه به اهمیت روز افزون و افزایش استفاده بشر از هواپیماها افراد بسیاری به بهبود هواپیماها و افزایش کارایی و سیستم‌های مورد استفاده‌ خود پرداختند. در اینجا چند نمونه از بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

هواپیما بوئینگ ۷۴۷-۱۰۰، اولین هواپیمای غول پیکر دنیا

اولین پرنده آهنی بزرگ دنیا لقبی است که بوئینگ ۷۴۷ سری ۱۰۰ به خود اختصاص داده است. هواپیمایی ۳۳۰ تنی که بیشینه سرعت ۹۵۵ کیلومتر بر ساعت دارد و بیش از ۵۰۰ مسافر را در شکم خود جای می‌دهد. ابعاد بوئینگ ۷۴۷ نیز بسیار قابل توجه و عظیم است و همین ابعاد بزرگ، عملی بودن پرواز با این پرنده آهنی را غیرقابل باور می‌ساخت. بوئینگ ۷۴۷ دارای طولی ۷۰ متری و بال‌های ۱۹٫۳ متری است که در زمان تولید، انقلابی بزرگ در عرصه صنعت هوایی بود.

بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا

بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰، ظرفیتی ۶۰۰ نفره

با افزایش استفاده از خدمات هوایی و استفاده از هواپیماها برای حمل و نقل و جابجایی، احساس نیاز به هواپیماهای بزرگتری برای حضور در آسمان‌های دنیا بوجود آمده بود. در نسل جدید از ۷۴۷ها که چهارمین مدل از هواپیماهای بوئینگ است، تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌تر و ایمنی بیشتری در ساخت و تولید این هواپیما به کار رفت. این پرنده عظیم‌الجثه می‌تواند بیش از ۶۰۰ مسافر را سوار کرده و ۱۴۰۰۰ کیلومتر را با سرعتی ۹۸۸ کیلومتری، بدون توقف طی کند. عجیب‌ترین ویژگی بوئینگ ۷۴۷ که عملیات پروازی آن را کمی غیرممکن نشان می‌داد، وزن بالا و ۴۰۰ تنی آن است.

4 10 بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا کدامند؟

بوئینگ ۷۴۷ سری ۸، جدیدترین بوئینگ دنیا

بوئینگ، جدیدترین محصول خود را با نام بوئینگ ۷۴۷ سری ۸ به دنیا معرفی کرد. این پرنده غول پیکر طولی ۷۶ متری دارد و نام بزرگ‌ترین هواپیما دنیا را در حال حاضر به خود اختصاص می‌دهد. سری ۸ دارای بردی ۱۵ هزار کیلومتری است و وزن عملیاتی آن نیز ۴۴۲ تن است. تاکنون بیش از ۱۴۸۲ فروند از انواع هواپیماهای بوئینگ ساخته شده و در دنیا در حال ارائه خدمات است. از سال ۱۹۶۸ تابحال لقب ایمن‌ترین هواپیماهای دنیا را به خود اختصاص داده‌ است.

بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا

ایرباس ۳۸۰، دومین هواپیما بزرگ دنیا

مدل اولیه هواپیما ایرباس ۳۸۰ که با نام تجاری ایرباس ۳۸۰ سری ۸۰۰ به دنیا معرفی شد، دومین کمپانی هواپیماسازی است که بزرگترین هواپیماهای دنیا را می‌سازد. ایرباس ۳۸۰ دارای وزنی ۵۷۷ تنی است و حداکثر سرعتی معادل با ۱۰۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. برد عملیاتی ایرباس ۳۸۰ در حدود ۱۵۷۰۰ کیلومتر بوده و با ارتفاعی ۲۴ متر، و طولی ۷۲ متری دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…