کوفته تره فرنگی، غذای خوشمزه ترکیه‌ای

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوردن تره فرنگی در شب، سنتز مواد غذایی، هضم و همچنین خواب شبانه آرام را تسهیل خواهد کرد. اگر تصمیم به خوردن شام سبک برای اجتناب از اضافه وزن دارید، قطعا غذایی با تره فرنگی بهترین گزینه شماست.
کوفته تره فرنگی

شاید برای شما تره فرنگی جزء سبزی‌هایی نباشد که در تهیه غذاهایتان زیاد استفاده کنید. قرار است این بار در مجله دلتا شما را با غذایی آشنا کنیم تا نظر شما را درباره این سبزی تغییر دهد. کوفته تره فرنگی ترکی با گوشت چرخ کرده، یک غذای خاص و متفاوت است. با خوردن این غذا علاوه بر اینکه مواد مغذی زیادی را وارد بدن خودتان می‌کنید، با یک طعم جدید هم آشنا می‌شوید.

در ضمن یادتان باشد این‌ هنر شماست که تا چه حد تنوع غذایی را در برنامه خود قرار می‌دهید. پس سعی کنید، این کار را به بهترین نحو و با بهترین مواد غذایی انجام دهید. آستین‌هایتان را بالا بزنید و شروع به درست کردن یک غذای لذیذ و مقوی ترکیه‌ای کنید. خیالتان راحت باشد که طبع ایرانی‌ها و ترک‌ها بسیار به هم شبیه است. از درست کردن این غذا، اصلا پشیمان نخواهید شد مثل جوجه کباب ترکیه‌ای که قبلا آموزش دادیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم کوفته تره فرنگی ترکیه‌ای

  • تره فرنگی ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ‌کرده ۱۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد ( متوسط)
  • نمک ۱ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
  • آرد سوخاری ۱/۲ لیوان
  • زرده تخم‌مرغ ۲ عدد

طرز تهیه کوفته گوشت و تره فرنگی ترکیه‌ای

مرحله اول

تره فرنگی‌ها را خوب بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید و در آن مقداری روغن بریزید. تره‌ فرنگی‌ها را در آن بریزید و تفت دهید. یک لیوان آب به آن اضافه کنید. بعد از اینکه جوش آمد، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید کاملاً بپزند. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای پخت تره‌فرنگی‌ها کافیست. بعد از پخت، آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله دوم

آب گوشت را بگیرید و با تره‌ فرنگی‌های آبپز شده مخلوط کنید. نمک، فلفل، تخم‌‌مرغ و سیب زمینی را اضافه کنید. همه مواد را با هم ورز دهید تا یک مخلوط یکدست و منسجم داشته باشید. مواد را برای حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم

بعد از خارج‌ کردن مواد از یخچال،  آن ها را با دست خود گرد کنید. در یک کاسه زرده تخم‌‌مرغ را هم بزنید. کوفته‌ تره فرنگی ترکی را در زرده تخم‌مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتانید.

در یک تابه روغن بریزید و وقتی به حد کافی گرم شد کوفته‌ها را در آن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، کوفته‌ تره فرنگی ترکی را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. کوفته‌‌ها را در ظرف مناسب به همراه ماست و سبزی خوردن با نان یا برنج سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پلو بریانی هندی؛ غذایی لذیذ را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. محمد

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

      سلام

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…