عجیب‌ترین خودروهای سه چرخ کدامند؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عمده خودروهایی که از ابتدای اختراع این وسیله نقلیه تاکنون ساخته شده‌اند، چهار چرخ داشته‌اند و به همین دلیل تا نام خودرو می‌آید، وسیله‌ای چهار چرخ به ذهن خطور می‌کند.
عجیب ترین خودروهای سه چرخ

از میان خودروهای سه ‌چرخ فراوانی که در طول تاریخ ساخته و به جهانیان معرفی شده‌اند، تعداد بسیار کمی برای اکثر مردم شناخته‌ شده هستند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم مشهورترین خودروهای سه‌ چرخ تاریخ را معرفی کنیم. در نوشتار عجیب ترین خودروهای سه چرخ با مجله دلتا همراه باشید.

نمونه‌هایی از عجیب ترین خودروهای سه چرخ

کاروِر وان

کارور وان در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و یکی از اولین خودروهای سه‌چرخ تاریخ با قابلیت کج شدن بدنه بود. این خودرو دارای دو صندلی پشت سر هم بود و به یک پیشرانه چهار سیلندر بنزینی مجهز شده بود که ۷۰ اسب بخار قدرت داشت.

عجیب ترین خودروهای سه چرخ

مزدا K360

این وانت کوچک سه‌چرخ از سال ۱۹۵۹ به بازار آمد و به لطف توانایی مانور فوق‌العاده در خیابان‌های باریک، به یکی از محبوب‌ترین وانت‌ها در ژاپن تبدیل شد. این وانت سه‌چرخ ژاپنی در کشورمان هم عرضه شد و حتی هنوز هم به‌ندرت می‌توان نمونه‌هایی از آن‌را در حال حرکت در خیابان‌ها دید.

عجیب ترین خودروهای سه چرخ

الیو P5

شرکت الیو موتورز که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا تأسیس شد، خودروی سه‌چرخی بنام P5 را با هدف تغییر شیوه حمل‌ونقل در آمریکا معرفی کرد. این موتور، خودرو را ظرف ۹.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند؛ اما بهترین ویژگی P5 همان موضوع مدنظر الیو موتور یعنی مصرف سوخت بسیار پایین است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر تنها ۲.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

عجیب ترین خودروهای سه چرخ

مورگان ۳ Wheeler

در بین خودروهای سه‌چرخ، مورگان ۳ Wheeler یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها است. این مدل جدید که همچنان ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده است، به یک پیشرانه ۲ لیتری دو سیلندر V شکل ساخت هارلی دیویدسون مجهز شده که حدود ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی ساخت مزدا به تک چرخ عقب انتقال پیدا می‌کند.

عجیب ترین خودروهای سه چرخ

پولاریس اسلینگ‌شات

این خودرو مورگان دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب دارد. داخل پولاریس نیز ضدآب بوده و به دو صندلی مسابقه‌ای در کنار هم و غربیلک فرمان قابل تنظیم مجهز است. پیشرانه این وسیله که چیزی بین خودرو و موتورسیکلت است، یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور است که از جنرال موتورز گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…