نکات بهداشتی در استفاده از موبایل

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوشی‌های موبایل و تبلت و سایر وسایل الکترونیک که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم جز آلوده‌ترین وسایل همراه انسان‌ها شناخته شده‌اند.
نکات بهداشتی موبایل

باتوجه به پیدایش ویروس جهش یافته کرونا در چین و شیوع آن در بسیاری از نقاط جهان و رسیدن این ویروس به داخل کشور، نکات بهداشتی استفاده موبایل برای جلوگیری از سرایت این ویروس اعلام شده است. برای آگاهی از این توصیه‌های بهداشتی در این نوشتار از مجله دلتا با ما همراه باشید.
بسیاری از کاربران موبایل و تبلت به صورت دائمی در حال استفاده از دستگاه‌های خود می‌باشند، بنابراین ضروری است که بصورت مداوم نسبت به نظافت موبایل و تبلت خود اقدام نمایید. توصیه متخصصان برای پاکسازی بهداشتی سطوح آلوده به ویروس استفاده از پاک‌کننده‌های گندزدا و یا پاک‌کننده‌های الکلی با نسبت الکل حداقل شصت درصد است.

نکات بهداشتی موبایل

با توجه به این که محلول الکل کمترین میزان تداخل و آسیب را به وسایل الکترونیک می‌زند، توصیه ما استفاده از پاک‌کننده‌های پایه الکلی آماده یا تهیه محلول آب و الکل سفید بی‌رنگ به میزان شصت درصد توسط خودتان می‌باشد.

  • با توجه به این که در طی روز دستان شما با سطوح مختلف تماس و آلوده می‌شود و در این حین با گوشی موبایل خود نیز در تماس هستید، تلفن همراه خود را به عنوان یک وسیله آلوده در نظر بگیرید.
  • سعی کنید تا حد امکان در مکان‌های عمومی، اتوبوس، مترو و محیط‌‎های پرتردد از گوشی موبایل و تبلت استفاده نکنید.
  •  در فواصل زمانی معین با توجه به نوع و مکان فعالیت خود نسبت به پاکسازی گوشی موبایل و تبلت خود اقدام نمایید، برای مثال زمانی که پس از پایان کار و ورود به خانه با توجه به احتمال در دسترس قرار گرفتن موبایل و تبلت شما توسط کودکان و همچنین احتمال آلوده شدن مجدد دستان خودتان، پس از شست و شو نسبت به پاکسازی آن در ابتدای ورود به محیط منزل اقدام نمایید.
  •  محلول پاک کننده را به میزان کم بر روی سطح گوشی خود اسپری و با یک دستمال کاغذی یک بار مصرف آن را تمیز نمایید، می‌توانید این کار را برای یک بار دیگر نیز تکرار نمایید.
  •  سعی کنید محلول را به طور مستقیم بر روی قسمت‌های حساس گوشی مانند گوشی و اسپیکر و درزهای گوشی و اسلات سیمکارت و مموری کارت اسپری نکنید.

پشنهاد مطالعه: مطلب نان داغ را در کیسه‌های پلاستیکی قرار ندهید را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۳۶ ق٫ظ

  2. Mahdiyh

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…