تور نوروزی تهرانگردی را با این ۵ مکان شروع کنید!

۱۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر از جاذبه‌های تهران را تا کنون دیده‌اید؟ روزهای بهاری، فرصت بسیار مناسبی است برای گردش و طبیعت‌گردی است. شهر تهران علاوه بر ویژگی پایتخت بودنش، بسته کاملی از تفریحات و جاذبه‌های متنوع را به گردشگران ارائه می‌کند. تهران در بهار رنگ و بویی شگفت‌انگیز و جادویی دارد. شما در تور تهرانگردی می‌‌توانید ضمن بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مانند موزه‌ها، به سراغ تفریحات جذاب و مدرن تهران نیز بروید.
تهرانگردی در بهار

ممکن است شما وقت کافی برای رفتن به جاده‌ها یا شهرهای نزدیک تهران نداشته باشید اما به راحتی می‌توانید یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید. می‌خواهیم پنج گزینه مناسب برای شروع تهرانگردی در بهار را به شما معرفی کنیم پس با مجله دلتا همراه باشید.

تهرانگردی در کاخ گلستان، نگین گردشگری تهران

پیشنهاد ما برای آغاز تور تهرانگردی در بهار شروع از کاخ گلستان است. کاخ گلستان بدون شک یکی از نام آشناترین کاخ‌هاست. این کاخ که تنها اثر ثبت جهانی شده پایتخت است در میدان پانزده خرداد واقع شده و شامل سیزده موزه متفاوت و مجزا است. با ورود به کاخ گلستان می‌توانید ماجرا و پیشینه آن را بشنوید و از دیدن کاشی‌‌های زیبا و آینه‌کاری‌‌های فوق‌‌العاده‌اش لذت ببرید، در حیاطش قدم بزنید و تجسم کنید حدود ۱۰۰ سال پیش شاهان قاجار همراه با درباریان در این مکان قدم می‌‌زدند.

تهرانگردی در بهار در کاخ گلستان

باغ موزه مقدم، از زیباترین جاذبه‌های تهران

باغ‌ موزه مقدم یکی از زیباترین خانه‌های قدیمی تهران است. این خانه از زمان قاجار باقی‌ مانده هم معماری فوق‌‌العاده‌ای دارد و هم اسباب و اثاثیه داخل آن منحصربه‌‌فرد است. اگر چه معماری خانه مقدم به اواخر دوره قاجار برمی‌‌گردد اما رونقی که امروز دارد را در دوران پهلوی اول کسب کرده است. معماری ایرانی با رعایت اصول ساخت باغ ایرانی در این خانه به خوبی به چشم می‌آید.

بازدید از باغ موزه مقدم در تهرانگردی در بهار

بام تهران، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تهران

در منطقه ولنجک در ارتفاعات شمالی تهران، یک مکان بسیار عالی برای تهرانگردی در همه فصول سال به ویژه بهار وجود دارد، این منطقه بام توچال تهران نام دارد. یک منطقه سرسبز، خلوت و خوش آب و هوا که برای گذران دقایق لذت‌بخش و استراحت در دل طبیعت پیشنهاد می‌شود. آب و هوای خنک و مناظر ۳۶۰ درجه رو به شهر تهران بخشی از جذابیت‌های اینجاست، تفریحات ایده‌آلی همچون سورتمه، تله‌سیژ و تله کابین توچال، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی و سینما ۵ بعدی در کنار یک اتاق فرار هیجان‌انگیز از جاذبه‌های بام تهران هستند.

بازدید از بام تهران در تهرانگردی در بهار

تهرانگردی در باغ پرندگان

از مکان‌های دیدنی تهران که در فصل بهار زیبایی دو چندانی دارد و یکی از بهترین نقاط برای شروع تهرانگردی است، باغ پرندگان است. وقتی روی سنگفرش‌های باغ پرندگان قدم می‌زنید، اتفاقات و صحنه‌های هیجان‌انگیزی را خواهید دید. ممکن است کبک‌ها و جوجه غازها نیز با شما همگام شوند. در این مکان رویایی باید مواظب باشید که با صدای قدم‌هایتان آرامش قوهای سفید، فلامینگوها، پلیکان‌هایی را که در حاشیه برکه‌ها نشسته‌اند، بر هم نزنید و آن‌ها را آزار ندهید.

بازدید از باغ پرندگان در تهرانگردی در بهار

باغ ایرانی، یکی از زیباترین جاذبه های تهران

بوستان باغ ایرانی یکی از زیباترین جاذبه‌ های توریستی تهران است. این باغ در ده ونک قرار دارد و برای دیدن باغ ایرانی باید از محله‌‌های قدیمی، عمارت‌ها و خانه‌باغ‌‌های قدیمی عبور کنید. تا اواسط اردیبهشت این باغ پر از لاله‌‌های رنگارنگ می‌‌شود که منظره‌ بسیار زیبایی به این باغ می‌دهد. این باغ براساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است.

بازدید از باغ ایرانی در تهرانگردی در بهار

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با سایر جاذبه‌های گردشگری پایتخت، “سی تیر، قدیمی‌ترین خیابان خوشمزه تهران!” را مطالعه کنید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۱۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۳۳ ب٫ظ

    خوب،سپاس

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۹ ب٫ظ

    خیلی مفید و عالی بود

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…