ست کردن رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ قهوه‌ای جز رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می‌‌شود. به لحاظ روانشناسی اين رنگ حس آرامش و امنيت را به انسان منتقل می‌کنـد.
ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون

رنگ قهوه‌ای یکی از پر‌کاربرد‌ترین رنگ‌‌‌ها در دکوراسیون داخلی منازل است. درست است که استفاده از رنگ قهوه‌ای به تنهایی، حس خستگی را به انسان منتقل می‌کند، اما ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ‌‌‌های شاد می‌تواند، حس تازه‌ای را در منزل شما به وجود بیاورد. ما در این مطلب از مجله دلتا به این سوال پاسخ می‌دهیم که رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود.

قهوه‌ای و کرم

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین ست‌های این رنگ، کرم و قهوه‌ای است. اگر به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و شیک هستید، ترکیب رنگ قهوه ای با کرم انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ قهوه‌ای سبب روشن شدن فضای اتاق می‌شود.

قهوه‌ای و سفید

برای پاسخ به این سوال که رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود، باید گفت یکی از بهترین رنگ‌ها، رنگ سفید است. تضاد موجود بین رنگ‌های قهوه‌ای و سفید، سبب جذابیت بیشتر و خاص بودن این ترکیب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در کنار هم، حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند. ویژگی خوب این ترکیب این است که هریک از رنگ‌ها به صورت مجزا دیده می‌شوند. استفاده از این ترکیب در سبک‌های مدرن و کلاسیک که دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی هستند، دیده می‌شود.

قهوه‌ای و رنگ مسی

رنگ‌های قهوه‌ای و مسی جز رنگ‌های مشابه محسوب می‌شوند. سعی کنید از رنگ مسی در حد ایجاد سایه استفاده کنید. این ترکیب آسان‌ترین انتخاب برای دکوراسیون است. استفاده از این رنگ سبب می‌شود تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

قهوه ای و آبی

قطعا یکی از نوستالژ‌های زمان کودکی هریک از ما، حوض کوچک آبی رنگ و درختان بزرگی بوده که کودکی ما گرد آن گذشت. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم در ذهن بسیاری از ما جای گرفته است. با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای، جز رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می‌شود و از آنجا که رنگ آبی، جز رنگ‌های سرد است، به همین دلیل این دو رنگ در کنار هم حس آرامش را به انسان منتقل می‌کنند.

 ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون

قهوه‌ای و سبز

ترکیب رنگ قهوه ای با سبز، ترکیبی است که به وفور در طبیعت، شاهد آن هستیم. بنابراین استفاده از این ترکیب، در دکوراسیون منزل دور از ذهن نبوده است. اگر به دنبال رنگی هستید که حس تازه‌ای به فضای اتاق قهوه‌ای شما بدهد، رنگ سبز انتخاب درستی است. از آنجا که رنگ سبز، جز رنگ‌های سرد است، حس تازگی را به انسان منتقل می‌کند. وجود این دو رنگ در کنار هم سبب ایجاد کنتراست زیادی می‌شود که به هرچه زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای رنگ‌آمیزی خانه خود هستید، به مطلب راهنمای ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ق٫ظ

    جالب وامونده مسی

    پاسخ

  2. جهان بخش رییسی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    استفاده خوبی درزمینه ترکیب رنگ قهوه ای بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    مطلب جامعی بود
    ممنون از حسن انتخابتون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…