خانه استخوانی بارسلونا که همه را جادو می‌کند!

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاسا باتلو (Casa Batlló) یکی از مشهورترین ساختمان‌ها و جاذبه‌های توریستی شهر بارسلوناست که در مرکز این شهر واقع شده است. این بنای عجیب و غریب که شبیه اسکلت است، اثر یکی از بزرگ‌ترین معماران جهان به نام آنتونی گائودی ( Antoni Gaudí) است.
خانه استخوانی بارسلونا

آنتونی گائودی بارها با ساخت بناهای عجیب مختلف، حیرت تمامی جهانیان را موجب شده است. اما این ساختمان با تمامی آثار قبلی او متفاوت است. به خاطر این ساختمان وحشتناک، انتقادات زیادی به او شده است. با مجله دلتا همراه شوید تا سری به شهر توریستی بارسلونا و یکی از شاهکارهای معماری آن یعنی خانه استخوانی بارسلونا یا کازا بالیو بزنیم.

خانه استخوانی بارسلونا

خانه استخوانی بارسلونا در سال ۱۸۷۷ میلادی ساخته شده است. خانه استخوانی بارسلونا در طول تاریخ، بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. امروزه ساختمان استخوانی یا همان اسکلتی بارسلونا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر است که هر سال میلیون‌ها نفر از آن دیدن می‌کنند.
خانه استخوانی بارسلونا اثر آنتونی گائودی

ویژگی‌های این بنای خارق‌العاده

خانه استخوانی بارسلونا بسیار شگفت‌انگیز است! همانند تمامی ساختمان‌هایی که گائودی قبلا طراحی کرده، مدرنیزه و هنر از سر و روی این بنا می‌بارد. بخصوص طبقه اول این بنا، بسیار عجیب است. در این طبقه، بالکن‌هایی عجیب و غریب و پنجره‌هایی با شکل عجیب وجود دارند.

مجسمه‌های سنگی این طبقه نیز از مشهورترین ویژگی‌های آن است. مردم محلی ایالت کاتالونیا، نام مخصوصی را برای این ساختمان مشهور شهرشان انتخاب کرده‌اند. آن‌ها به این بنا Casa dels ossos می‌گویند که به فارسی می‌شود خانه استخوان‌ها یا همان خانه استخوانی.
خانه استخوانی بارسلونا شاهکار معماری

طراحی خانه استخوانی بارسلونا

طراحی این خانه بسیار منحصربه‌فرد است. دیوارهای بنا به شکل موج‌دار طراحی شده‌اند و در بالای نمای خارجی این ساختمان هم تزئیناتی همانند تپه‌های ماسه‌ای با خطوط موج‌دار وجود دارد. نمای ساختمان به سه بخش متمایز تقسیم می‌شود که هر کدام نشان‌دهنده بخش خاصی از آناتومی اسکلت هستند!

در طبقه همکف بنا، استخوان‌های انتزاعی بسیار بزرگی تعبیه شده‌اند. بالای این استخوان‌ها چیزهایی شبیه رگ‌های خونی و ماهیچه طراحی شده‌اند. سقف بنا نیز به شکلی طراحی شده است که شبیه پشت یک اژدها و یا دایناسور باشد. همان‌طور که پوست یک اژدها فلس دارد، سقف آن نیز فلس‌دار طراحی شده است.
بارسلونا

اثر جهانی ۱۰۰ ساله

امروزه گردشگران بسیاری برای تماشای این اثر باشکوه معماری، به بارسلونا سفر می‌کنند. بنابراین برای اینکه یک اثر در فهرست آثار جهانی ثبت شود، لازم نیست قدمتی چند هزار ساله داشته باشد. حتی یک بنای ۱۰۰ ساله هم اگر با خلاقیت ساخته شده باشد، می‌تواند به همچین درجه‌ای برسد. معمار خلاق این بنا، با جادوی رنگ و نورپردازی، اثری بی‌نظیر در دنیا ساخته که نمونه‌اش در هیچ کجای دیگر قابل مشاهده نیست.
خانه استخوانی
پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر قلعه آغشت؛ قلعه‌ جادوگری هری پاتر در کرج! را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  3. حسین

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…