فستیوال‌های رنگارنگ‌ تایلند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این مراسم جذاب با توجه به باورهای مذهبی و آداب و رسوم باستانی برگزار می‌شود و گردشگران هم اجازه دارند تا در این جشن‌های محلی شرکت کنند. این جشنواره‌ها و جشن‌های فرهنگی پر از رنگ‌های خیره کننده، آداب و رسوم عجیب و آیین‌های باستانی هستند.
فستیوال های تایلند

تایلند نه تنها سواحل درخشان و جنگل‌هایی بکر با درختان سر به فلک کشیده‌ دارد، بلکه دارای فرهنگی غنی و سنت‌های جذابی است که عمیقا تحت تاثیر معنویت و مذهب قرار گرفته‌اند. این جشنواره‌ها نگاه عمیقی به تاریخ پر فراز و نشیب کشور تایلند دارد. اگرچه اکثر فستیوال‌های تایلند مراسم‌هایی فرهنگی‌اند، جشن‌های خاصی نیز وجود دارند که مخصوص شهرهای خاص یا مناطق محدودی هستند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا فستیوال های تایلند را به شما معرفی کنیم.

سال نو چینی‌ها | Chinese New Year

بزرگترین جشنواره چینی در تایلند، بدون شک، سال نو رنگارنگ و هیجان‌انگیز چینی‌ها است که ماه ژانویه یا فوریه در محله چینی‌های بانکوک برگزار می‌شود و تاریخ دقیق آن بسته به تقویم قمری چینی تغییر می‌کند. خیابان‌ها مملو از جمعیت می‌شوند و فانوس‌های چینی قرمز رنگ، نمایش‌های رنگارنگ، آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز و رقص اژدهای عجیب و غریب همه جا دیده می‌شود. سال نو چینی‌ها از فستیوال های تایلند

سونگکران | Songkran

۲۴ تا ۲۶ فروردین زمان برگزاری یکی از هیجان انگیزترین و مشهورترین فستیوال های تایلند به نام سونگکران است. سونگکران از کلمه سانسکریت به معنی عبور یا نزدیک شدن منشا می‌گیرد. مهم‌ترین، جالب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جشنواره تایلند، سونگکران یا جشنواره آب تایلند است. Songkran نشانه آغاز سال جدید سنتی تایلندی است، اما بیشتر مردم آن را به عنوان فرصتی برای یک آب بازی تمام عیار و سپری کردن لحظاتی شاد می‌شناسند.

سونگکران از فستیوال های تایلند

فستیوال فی تا خون | Phi Ta Khon

فی تا خون، که به عنوان فستیوال روح شناخته می‌شود، نماد اعتقادات محلی به ارواح و اشباح است. این جشن به عنوان بخشی از جشنواره با شکوه (بوون لئونگ) برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین جاذبه‌های روستایی کشاورزی و کوچک در کوه‌های شمال شرقی تایلند است. مردان محلی با پوشیدن ماسک‌های تزئینی، لباس‌های کهنه و انجام حرکاتی شبیه به ارواح، فضا را حسابی ترسناک می‌کنند.

فستیوال فی تا خون از فستیوال های تایلند

فستیوال شمع یوبون راتچاتانی | Ubon Ratchathani Candle Festival

این جشنواره یکی از بهترین فستیوال های تایلند است که مهارت‌ها و استعدادهای هنرمندان تایلندی را نشان می‌دهد. نمایش‌های شگفت‌انگیز افرادی که نقوش پیچیده موم را درست می‌کنند، خیابان‌ها را پر می‌کند. حکاکی‌های شمع‌ها معمولا از موم زنبور عسل ساخته شده و به طور دقیق با شخصیت‌های تایلندی و فولکلور هندو و اساطیر تزئین شده است. شمع ها نماد عبور از دلتنگی در فرآیند آماده شدن برای فصل بارانی و روزهای غم‌انگیز پاییزی هستند، یک تجربه بسیار دلپذیر برای گردشگرانی که شانس دیدنش را داشته باشند.
فستیوال شمع یوبون راتچاتانی از فستیوال های تایلند

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “لنکران؛ جایی که آب شعله‌ور می‌شود!” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…