سفر به بانک دارویی ایران

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنگل ابر شاهرود جشن پیوند آسمان و زمین بر فراز جنگلی سرسبز با درختان بلند قامت است. این جنگل بازمانده‌ای از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که در مرز دو اقلیم متفاوت، بین سمنان و گلستان قرار دارد.
جنگل ابر شاهرود

همراه مجله دلتا شوید و دست‌هایتان را به ما دهید تا شما را به جنگل ابر شاهرود ببریم و از فراز ابرها یکی از زیباترین جنگل‌های ایران را به تماشا بنشینیم. مکانی سحرانگیز و رویایی که شما را شیفته طبیعت منحصربه‌فرد خود می‌کند و خاطره‌ای فراموش نشدنی از سفر به این گوشه سرسبز کشورمان برایتان به جای می‌گذارد.

جنگل ابر شاهرود ، محل تلاقی زمین و آسمان

چرا جنگل ابر؟

  • زیبایی های بی حد و حصر جنگل ابر، فرصتی برای فکر کردن و گرفتن تصمیم به شما نمی‌دهد. با دیدن تصاویر این مکان خارق‌العاده بدون شک راهی جاده خواهید شد.
  • این جاذبه با وجود داشتن جنگل‌های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی، یکی از میراث‌های طبیعی مهم ایران است.
  • با حضور در اینجا یکی از رویاهای هر انسانی، یعنی قرار گرفتن بر بالای ابرها به حقیقت می‌پیوندند.
  • گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوع و نادری در این جنگل دیده می‌شوند.
  • اگر از علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی هستید، جنگل ابر یکی از بهترین مکان‌ها برای شماست. به دلیل تنوع گیاهی که در این جنگل وجود دارد، از آن به عنوان یک بانک دارویی یاد می‌کنند.

جنگل ابر شاهرود از مقاصد ایرانگردی

آشنایی با جنگل ابر | ملاقات زمین و آسمان 

جنگل ابر شاهرود یکی از معرو‌ف‌ترین و زیباترین جاذبه های توریستی طبیعی ایران به شمار می‌رود و برای اقیانوسی از ابر که در زمان‌های مختلف سال، آن را در بر می‌گیرد، شهرت زیادی پیدا کرده است. جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی است و گونه‌های نادر و منحصربه‌فرد گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و با مناظر خارق‌العاده خود، هر ساله گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. جنگلی به وسعت ۳۵ هزار هکتار که ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به شمار می‌رود و برای اقیانوس ابری که فضای آن را در بر می‌گیرد بسیار معروف شده است. اینجا جایی است که زمین و آسمان به هم می‌رسند؛ ابرها درختان را در آغوش می‌کشند و گاه به نظر می‌رسد زمین بر بال‌های آسمان سوار شده است.

آشنایی با جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر، مکانی برای تحقیق در مورد گیاهان دارویی

جالب است که بدانید جنگل ابر، پر از گیاهان دارویی شناخته شده و همچین نادر است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تحقیق در مورد این علم جذاب و پرطرفدار محسوب می‌شود. بخشی از گردشگران این منطقه را در اصل، گیاه شناسانی تشکیل می‌دهند که برای پژوهش در مورد گونه‌های نادر گیاهی موجود در جنگل‌های هیرکانی، از داخل و خارج به جنگل ابر می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران، “هیچکس از این زندان فرار نمی‌کند!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…