موزه ای به خوشمزگی شکلات

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انگیزه پنهان خیلی از کسانی که علاقه‌مند به سفر و گردشگری در مناطق مختلف هستند این است که یک شکم‌گردی مهیج و فوق‌العاده در بین خوراکی‌های مختلف مقصد خود داشته باشند. این که مقصد کجا باشد هم، زیاد برایشان فرقی ندارد زیرا هر شهر و کشوری، غذا و خوراکی مخصوص به خودش را دارد.
موزه شکلات فیدانی

در بعضی از کشورها خوراکی‌های خوشمزه و منحصربه‌فرد را در قالب یک نمایشگاه و یا حتی موزه به نمایش می‌گذارند و آن را تبدیل به یک جاذبه تمام عیار و کامل می‌کنند. موزه شکلات فیدانی در مالزی دقیقا چنین جایی است! در این موزه هر چیزی که مربوط به شکلات و کاکائو باشد را می‌توانید ببینید. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، موزه شکلات فیدانی در مالزی را بشناسیم.

معرفی موزه شکلات فیدانی در مالزی

معرفی موزه شکلات فیدانی در مالزی

یکی از جالب‌ترین موزه‌هایی که در کشور مالزی می‌توانید به دنبال آن باشید و خوراکی کاکائویی میل کنید، موزه شکلات فیدانی در مالزی است. این موزه را که به آن موزه شکلات کوتا دامانسارا نیز می‌گویند، یکی از بهترین جاذبه های توریستی در این شهر است. موزه شکلات فیدانی در مالزی را خیلی‌ها تنها منحصر به مکانی که مناسب برای کودکان و نوجوانان است، معرفی می‌کنند اما این تصور به نظر اصلا درست نیست! شکلات و محصولات مختلف و متنوعش می‌توانند هر انسانی را با هر سن و سالی به وجد آورند و اصلا محدودیت سنی ندارد.

موزه شکلات فیدانی در مالزیتقریبا می‌شود گفت که هر ساله جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و متنوعی در این موزه شکلاتی برگزار می‌شود. یکی از جشنواره‌هایی که در این موزه برپا می‌گردد این است که از شکلات‌سازان بسیار مشهور و نامی جهان به این موزه می‌آیند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. در این موزه می‌توانید از نزدیک ببینید که آن‌ها برای ساخت شکلات و تزئین آن چه کارهایی را انجام می‌دهند. یکی از قسمت‌های جالبی که در این موزه خوشمزه وجود دارد، تابلوی بزرگ LED است که بر روی آن نقشه کامل اندام داخلی انسان قرار گرفته است. بر روی این نقشه آناتومی، تاثیراتی که خوردن شکلات بر روی بدن انسان‌ها می‌گذارد را خواهید دید.

در این موزه بخش‌های مختلفی وجود دارد که در آن به معرفی محصولات مختلف شکلات‌ها و داستان‌های مختلفی از آنان می‌پردازد. در همه این قسمت‌ها شما به انواع مختلف شکلات از زاویه دیدهای مختلفی آشنا شوید.

موزه شکلات فیدانی ، موزه شکلات کوتا دامانسارا

آشپزخانه شکلات | Chocolate Kitchen: یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این موزه، آشپزخانه شکلات است. در این قسمت از موزه، می‌توانید با مراحل مختلف فرآیند تولید و فرآوری شکلات و محصولاتی بر پایه کاکائو آشنا شوید.

پدر شکلات | Father of Chocolate: این قسمت به تاریخ شکلات و اتفاقات تاثیرگذار در شرکت‌های شکلات سازی همچون لینت، لئونیداس، نستله، سوشارد و توبلر اشاره می‌کند.

سفر شکلات | Journey of Chocolates: در این قسمت از موزه شکلات فیدانی در مالزی می‌توانید از اولین جایی که دانه‌های کاکائو از ۱۲ تا ۳ قرن قبل از میلاد مسیح توسط قبیله اولمک در مکزیک کشف و مورد استفاده بوده را تا زمانی که توسط مردم اقوام مایان و آزتک مورد استفاده قرار می‌گرفته است را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، “لنکران؛ جایی که آب شعله‌ور می‌شود!” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۴۸ ب٫ظ

    چقدر خوشمزه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…