نکات مهم در مورد سیستم ترمز خودرو

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترمزها با عملكرد درست‌ و كاملشان‌ همواره‌ باعث‌ افزايش‌ ايمنی و اطمينان‌ خاطر راننده‌ و ديگر سرنشينان‌ خودرو می‌شوند.
سیستم ترمز خودرو

ترمز خودرو یکی از بخش‌های مهم هر خودرو است. این قسمت از خودرو باید به صورت دائم بررسی شود تا از بروز حوادث احتمالی ناشی از خرابی در سیستم ترمز خودرو پیشگیری شود. برای آشنایی بیشتر  در این مورد با مجله دلتا همراه باشید.
شاید بارها در روزهای آفتابی وقتی با سرعت در بزرگراه مشغول به رانندگی هستید به این فکر کرده باشید که در یک محفظه از جنس فلز و شیشه نشسته‌اید؛ در این حالت، فاصله میان مرگ و زندگی شما تنها به عملکرد چند قطعه مکانیکی بستگی دارد.
در شرایطی که سیستم ترمز خودرو عملکرد صحیح و دقیقی داشته باشد، از لحظه ترمز گیری خودرو با سرعت ۱۰۰ کیلومتر تا لحظه ایست کامل، تقریبا حدود ۹۱ متر طی خواهد شد. این شرایط ممکن است در هر زمانی رخ دهد و در صورتی که سیستم ترمز عملکرد صحیحی نداشته باشد، امکان بروز فاجعه زیاد است.

سیستم ترمز خودرو

سیستم ترمز

اکثر اتومبیل‌های مدرن دارای ترمز بر روی هر چهار چرخ هستند که توسط سیستم هیدرولیک کار می‌کنند. ترمزها ممکن است از نوع دیسک یا درام باشند. ترمزهای جلو بیشتر از عقب در توقف ماشین نقش دارند، زیرا ترمزگیری باعث می‌شود تا وزن ماشین به جلو و به چرخ‌های جلو برود.
بنابراین بسیاری از اتومبیل‌ها در جلو دارای ترمز دیسکی هستند که به طور کلی، کارایی بیشتری دارند. سیستم ترمز یک وسیله نقلیه مجموعه‌ای از قطعات و مکانیزم‌ها است که هدف اصلی آن‌ها کند کردن چرخش چرخ‌ها در اسرع وقت است. سیستم‌های مدرن مجهز به دستگاه‌ها و مکانیسم‌های الکترونیکی هستند که در شرایط ترمز اضطراری یا جاده‌های ناپایدار، خودرو را تثبیت می‌کنند.
علائم و نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان دهنده ضعف در عملکرد ترمز خودرو است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها روشن شدن چراغ ترمز هشدار سیستم ترمز روی صفحه کیلومتر شمار و دیگری طولانی شدن مسافت توقف خودرو هنگام ترمز کردن است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حوادث جالب نجوم و فضا در سال ۲۰۲۱ را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…