تغییر دکوراسیون اتاق غذاخوری با اقدامات ساده

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق غذاخوری، علاوه بر این که به اندازه سایر اتاق‌ها، مکانی مهم به شمار می‌رود، دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند ساعات صرف غذا را به یک ضیافت تبدیل کند. به همین دلیل است که طراحی و دکوراسیون این مکان اهمیت ویژه‌ای می یابد.
دکوراسیون غذاخوری

اتاق غذاخوری به معنای یک اتاق مجزا در خانه‌های امروزی به شمار نمی‌رود، زیرا با افزایش جمعیت و کوچک‌تر شدن هر روزه خانه‌ها، امکان قرار دادن یک اتاق مجزا برای غذاخوری وجود نخواهد داشت و خانه‌های بسیار کم و محدودی هستند که می‌توانند چنین فضایی را در اختیار شما قرار دهند. به همین دلیل معمولا اتاق غذا خوری به عنوان بخشی از سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن در نظر گرفته می شود.در این نوشتار از مجله دلتا  راهکارهایی ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق غذاخوری ارائه خواهد شد.

فرش

اگر اتاق و بخشی که برای غذاخوری در نظر گرفته‌اید، به طور کامل با موکت یا پارکت پوشیده شده است، می‌توانید برای رنگ‌بخشیدن به این مکان، فرش‌های کوچک‌تری را به کار ببرید. اما موضوعی که در این مورد باید در نظر داشته باشید این است که تمام میز و صندلی‌ها باید بر روی آن فرش جا شوند و فرش نباید کوچک‌تر از میز غذاخوری باشد.

رومیزی

یکی از عناصر و روش‌هایی که به سادگی می‌تواند در تغییر دکوراسیون اتاق غذاخوری موثر باشد، رومیزی است که بر روی میز مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این رومیزی را نسبت به فصل‌های مختلفی که در آن قرار دارید، تغییر دهید. برای مثال، استفاده از رنگ‌های زنده و پویا در فصل تابستان بسیار مناسب خواهد بود.

سیستم روشنایی

می‌توانید برای سیستم روشنایی اتاق غذاخوری از لوسترهای سقفی استفاده کنید. فراموش نکنید که سطح روی میز نیاز به روشنایی مناسب دارد. به همین دلیل لوسترهای سقفی که در وسط میز قرار می‌گیرند، بهترین انتخاب به شمار می‌روند. البته این موضوع به شرطی است که معماری خانه به شما امکان استفاده از یک لوستر سقفی در این مکان را بدهد. در غیر این صورت می‌توانید در اطراف میز از چراغ‌های دیواری و یا آباژورهای ایستاده استفاده کنید.

دکوراسیون غذاخوری

پرده

اگر در اتاق و یا بخش غذاخوری خانه، پنجره وجود دارد، باید پرده آن را متناسب با دکوراسیون اتاق غذاخوری انتخاب کنید. برای مثال برای یک اتاق کلاسیک، پرده‌های مخملی انتخاب مناسبی خواهند بود و در یک طراحی مدرن، می‌توانید پرده‌هایی از جنس کتان را مورد استفاده قرار دهید.

آینه

فراموش نکنید که برای تغییر دکوراسیون اتاق غذاخوری حتما از یک آینه استفاده کنید. آینه بزرگی که بر روی یک کنسول قرار می‌گیرد، می‌تواند فضایی دلباز و فرح بخش به اتاق غذا خوری ببخشد. البته اگر امکان استفاده از کنسول در این مکان وجود ندارد، می‌توانید آینه را بر دیوار پشت میز غذاخوری نصب کنید.

نور شمع

هر وسیله‌ای که در اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در زیر نور شمع جلوه بیشتری خواهد یافت. به همین دلیل می‌توانید در اتاق غذاخوری به راحتی از نور شمع استفاده کرده و جلوه متفاوتی به فضای آن ببخشید.

دقت به این جزئیات ساده، اما کاربردی می‌تواند به شما کمک کند تا به یک اتاق غذاخوری زیبا و ظریف دست پیدا کنید که لذت غذا خوردن را در آن افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. لیلا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

    اتاق غذاخوری در خانه ارامش بخش خانم خانه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…