پاستا اسفناج با سس چیلی

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاستا ایتالیایی که امروزه تقریبا در تمام کشورها تهیه و طبخ می‌شود، نام خانواده بزرگی است که بر اساس شکل و اندازه به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و هر گروه نام مخصوصی دارد. از جمله انواع پاستا می‌توان فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها مدل دیگر را نام برد.
پاستا اسفناج

اسفناج از آن دسته سبزیجات خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هاست که در بسیاری از غذاها مثل خوراک اسفناج مورد استفاده قرار گرفته و با طعم بی‌نظیرش باعث محبوبیت زیاد این غذا در دنیا شده است. امروز در مجله دلتا قصد داریم تا طرز تهیه یک پاستا اسفناج با سس چیلی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا اسفناج با سس چیلی

  • پاستا پنه ۳۰۰ گرم
  • سیر دو حبه
  • گوجه‌ فرنگی ۴۰۰ گرم
  • برگ اسفناج تازه ۱۲۰ گرم
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط یک عدد
  • پودر فلفل چیلی نصف قاشق چایخوری
  • پونه کوهی خشک شده نصف قاشق چایخوری
  • پنیر پارمسان پودری ۲۵ گرم

طرز تهیه پاستا اسفناج با سس چیلی

مرحله اول

در قدم اول یک عدد پیاز را پوست بکنید و ریز خرد کنید. حبه‌های سیر را هم پوست بکنید و رنده کنید. یک تابه نچسب متوسط بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید و به آرامی سرخ کنید.

مرحله دوم

پس از چند دقیقه که حجم پیازها کمتر و رنگ آن‌ها طلایی شد، سیر رنده شده و نصف قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی را اضافه کنید و به آرامی برای پنج دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. ۳۰۰ گرم پاستا پنه را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته بپزید. پس از پخت، پاستا را آبکشی کنید.

مرحله چهارم

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی تازه را خوب بشویید و خرد کنید. گوجه فرنگی‌های خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید. نصف قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده روی مواد بریزید و خوب هم بزنید. اجازه دهید سس به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. هر از گاهی آن را هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم

۱۲۰ گرم اسفناج تازه را پس از شستن به تکه‌های کوچکتر خرد کنید. اکنون اسفناج‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و به مدت یک تا دو دقیقه هم بزنید. درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بپزد تا حجم اسفناج‌ها کمتر شود.

مرحله ششم

پاستای آبکش شده را داخل تابه حاوی سس بریزید و خوب هم بزنید. مزه پاستا را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کنید. یک بشقاب بردارید و مقداری پاستا داخل آن بریزید و به مقدار دلخواه پنیر پارمسان روی پاستا بریزید و با تعدادی برگ اسفناج تزیین کنید. پاستا اسفناج با سس چیلی شما آماده است. نوش‌جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب پاستا را به روش مکزیکی‌ها بپزید! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…