رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون اتاق‌نشیمن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. رنگ‌بندی مناسب می‌تواند جلوه‎ دلنشینی را به اتاق نشیمن شما بدهد.
ترکیب رنگ در اتاق نشیمن

تنوع بسیار زیاد رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی با این‌که لذت طراحی را دوچندان می‌کند اما باعث سخت شدن انتخاب نیز می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رنگ دیوار پذیرایی و اتاق نشیمن، با رنگ‌های جذاب و ویژگی‌ آن‌ها بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم یک انتخاب درست در دکوراسیون داخلی داشته باشیم. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی رنگ دکوراسیون نشیمن بپردازیم.

رنگ آبی

آبی، رنگ محبوب بسیاری از افراد است. با این حال، شاید کم‌تر در دکوراسیون داخلی از آن استفاده شود. رنگ آبی می‌تواند حس پاکی و آرامش را به فضای نشیمن منزل‌تان تزریق کند. آبی را می‌توانید، در کنار سفید و نیلی به کار ببرید. البته هم‌نشینی آن با زرد و خاکستری نیز جالب خواهد بود.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نیز یک رنگ فانتزی از میان رنگ‌های شاد و گرم است که می‌تواند مانند قرمز، انرژی بی‌نظیری به دکوراسیون نشیمن خانه شما بدهد. بهترین هم‌نشین رنگ نارنجی، زرد است، اما رنگ‌هایی مثل شیری و قهوه‌ای نیز در کنار آن زیبا به نظر می‌رسند.

رنگ خاکستری

خاکستری از جمله رنگ‌های خنثی است. این رنگ، قادر است در کنار هر رنگی که تا به حال دیده‌اید، خوب به نظر برسد. خاکستری را می‌توان یک رنگ متواضع دانست، زیرا معمولا در پس زمینه قرار می‌گیرد و چون خنثی است، سبب می‌شود رنگ هم‌نشین آن خیلی بیش‌تر جلوه کند. همان‌طور که درباره راحتی ست‌کردن خاکستری گفتیم، نیازی به معرفی رنگ‌های مناسب برای هم‌نشینی با آن نیست، اما اگر می‌خواهید خاکستری، رنگ اصلی فضا باشد، می‌توانید روی سیاه و سفید، حساب باز کنید.

ترکیب رنگ در اتاق نشیمن

رنگ یاسی

آیا شما به رنگ‌های آرام و ملایم علاقه‌مند هستید؟ در این صورت، حتما رنگ یاسی را جز گزینه‌های خود قرار دهید. این رنگ ملیح و زیبا می‌تواند ظاهر آرامش بخش و لطیفی به نشیمن منزل‌تان بدهد. یاسی را بهتر است در کنار رنگ‌هایی مثل سفید و خاکستری به کار ببرید.

رنگ نیلی

نیلی از جمله رنگ‌های شگفت‌انگیز و جذابی است که شاید کمی مظلوم واقع شده باشد. رنگ نیلی هم مانند رنگ سیاه به خاطر ریسک کوچک شدن فضا کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به کار بردن آن‌ها در یک جبهه می‌تواند زیبایی چشم‌گیری به فضای نشیمن بدهد. رنگ نیلی را بهتر است با رنگ‌های خنثی و خصوصا رنگ سفید به کار ببرید.

رنگ سبز

سبز، رنگ گیاهان و طبیعت است. هر حسی که طبیعت به شما منتقل می‌کند از طریق به کار بردن این رنگ در فضا نیز انتقال پذیر است. اگر می‌خواهید در نشیمن خانه خود حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، رنگ سبز را انتخاب کنید. سبز، هم در کنار زرد و هم در کنار قهوه‌ای، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

با انتخاب رنگ‌بندی مناسب می‌توانید جلوه زیبا و مناسبی را به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ببخشید بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دکوراسیون نشیمن توجه لازم را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب ۶ دلیل استفاده از رنگهای روشن در آشپزخانه سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…