کهکشان‌های بزرگ از کهکشان‌های کوچک‌تر تغذیه می‌کنند!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ستاره‌شناسان در تحقیقات اخیر خود متوجه شده‌اند که کهکشان‌های بزرگ برای رشد و تکامل بیشتر خود مواد تشکیل دهنده کهکشان‌های کوچکتر را می‌دزدند.
کهکشان‌ ها

پژوهش‌های جدید ستاره شناسان نشان می‌دهد کهکشان‌ های بزرگ برای ادامه رشد خود نیاز به مواد تشکیل دهنده دارند. آن‌ها این مواد را از قلب کهکشان‌های کوچکتر دزدی می‌کنند. به همین دلیل، ساختارهای کیهانی کوچکتر در همان اندازه باقی می‌مانند. اما منظومه‌های بزرگتر همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. برای آگاهی بیشتر در این مورد با مجله دلتا همراه باشید.
همانطور که در زمین نیز یک زنجیره غذایی وجود دارد که موجودات کوچک‌تر توسط موجودات بزرگتر شکار می‌شوند، در مجموعه کهکشان‌ها نیز چنین اکوسیستمی وجود دارد. در واقع، کهکشان‌های کامل و بزرگ می‌توانند کهکشان‌های کوچکتر را جذب کنند. در این زمان، کهکشان بزرگتر رشد کرده و کهکشان‌های کوچکتر که ساختاری به نسبت کوچک دارند به دور کهکشان‌های بزرگ می‌چرخند. در هر صورت، کهکشان‌ها زنده مانده و به تعاملات خود ادامه می‌دهند.

کهکشان های بزرگ برای تکامل از کهکشان های کوچک تر تغذیه می کنند

پیش از این نیز مشخص شده بود که کهکشان‌ های بزرگ برای تغذیه از گاز اتمی ستارگان واقع در نزدیکی خود استفاده می‌کنند. اما اکنون ستاره‌شناسان مطمئن هستند که این خسارت بیش از آن چیزی است که تصور می‌شد. در واقع، کهکشان‌های بزرگ علاوه بر گاز اتمی فضای بین ستارگان، ذخایر گاز مولکولی آن‌ها را نیز می‌دزدند. این گاز که در اطراف هسته‌های ساختارهای کیهانی وجود دارد، منبعی برای رشد و تولید مداوم نسل جدیدی از ستاره‌ها خواهد بود.
طبق اطلاعات به دست آمده در مرکز بین المللی پژوهش های نجوم رادیویی مشخص شد که گاز مولکولی از کهکشان‌های کوچک به مدار کهکشان بزرگتر وارد شده و طبق مشاهدات تلسکوپ‌ها در آنجا می‌ماند. احتمالاً این گاز به مرور زمان باعث تغذیه ستاره‌های جدید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب محل زندگی موجودات فضایی کجاست؟ را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. کیومرث محسنیپور

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. کیومرث محسنیپور

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…