عمیق‌‌ترین استخر جهان را می‌شناسید؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عمیق ترین استخر جهان توسط معمار ایتالیایی Emanuele Boaretto طراحی‌ شده است که از ماه ژوئن عملیات ساخت آن آغاز گردید.
عمیق ترین استخر جهان

عمیق ترین استخر جهان در هتل Terme Millepini‌ در ایتالیا با داشتن ۴۰ متر عمق یعنی در حدود ساختمانی ۱۲ طبقه ساخته شده است. این استخر توسط معمار ایتالیایی Emanuele Boaretto طراحی‌ شد و در طبقات مختلف توسعه یافت. برای آشنایی بیشتر با این استخر در مجله دلتا با ما همراه باشید.

عمیق ترین استخر جهان، شاهکار معماری ایتالیا

این استخر با چشم‌اندازهای بلندمدت و اهداف خاص اجتماعی در محل پارک ملی Euganean ایتالیا طراحی و ساخته شده است. البته سازندگان در نظر دارند پوشش بیرونی استخر را با استفاده از چمن بپوشانند تا با محیط اطراف هماهنگی بیشتری داشته باشد. معمار این استخر، در تمام مراحل کار با غواصان حرفه‌ای مشورت داشته تا بهترین نتیجه را هم از نظر فنی و هم زیبایی بگیرد.
نکته جالبی که درباره این پروژه وجود دارد، این است که ۱۰۰ درصد ایتالیایی است و همه عوامل از معماران گرفته تا غواصان و کارگران همگی ایتالیایی هستند. درون استخر، قسمت‌هایی مانند غار برای ایجاد محیطی برای تمرین غواصی ساخته ‌شده که غواصان می‌توانند با رفتن به عمق ۴۰ متری در محیط‌های عمیق دریا و اقیانوس تمرین داشته باشند.

با عمیق‌ترین استخر جهان آشنا شوید!!

عمق ۴۰ متری، تجربه حس هیجان و لذت

در استخر، علامتی با این نوشته Y 40 می‌بینید که Y نشان‌دهنده محور عمودی و ۴۰ همان عمق استخر است. شنا کردن در این عمق، تنها برای غواصان حرفه‌ای آزاد است. اگر شما نیز به‌عنوان فردی عادی جرات شنا کردن در این عمق را داشته باشید، برای رفتن به این عمق باید تمرین‌های سخت و درازمدت انجام دهید.

امکانات هتل و استخر

این هتل ایتالیایی با دارا بودن ۱۰۰ اتاق و داشتن استخری به این عمق، بسیار معروف شده و حتی نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است. بسیاری از افراد تنها به خاطر یادگیری غواصی به این استخر می‌روند تا از مبتدی تا پیشرفته را یاد بگیرند. در اعماق این استخر سکوهای مختلفی از عمق ۱.۳ تا ۱۸ متری وجود دارند که اگر مجهز به کپسول اکسیژن باشید، می‌توانید در هرکدام از این عمق‌ها توقف کنید تا بدنتان با فشار آب هماهنگ شود. اما بعد از سکوی ۱۸ متری وارد تونل باریک ۲۱ متری و استوانه‌ای شکل می‌شوید تا اینکه به انتهای آن استخر برسید، یعنی جایی که Y ۴۰ بر کف آن نوشته ‌شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حقایق جالب درباره قطب جنوب را در مجله دلتا بخوانید.

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…