افزایش قیمت مصالح ساختمانی، مسکن را گران کرد

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز در مقایسه با سایر گروه‌های سنی آپارتمان‌های مسکونی طی ماه‌های اخیر بیشترین میزان رشد قیمت را تجربه کرده است.
مصالح ساختمانی

بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز در مقایسه با آپارتمان‌های قدیمی و چند سال ساخت طی ماه‌های اخیر بیشترین میزان رشد قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش دلتا به نقل از دنیای اقتصاد،  جهش قیمتی اخیر که طی ماه‌های گذشته تاکنون سطح قیمت‌های قطعی و پیشنهادی املاک مسکونی را به شدت افزایش داده است ابتدا از بازار معاملات واحدهای نوساز شروع و سپس به سایر گروه‌های سنی آپارتمان،سرایت کرد.

گزارش‌ها نشان می‎دهند : تعدادی قابل توجه از واحدهای مسکونی نوساز با سطح قیمتی به مراتب بیش از سطح مورد انتظار به متقاضیان معرفی شده‌اند و این مساله موجب استقبال بسیار زیاد از معاملات واحدهای نوساز شده است.

این در حالی است که به گفته برخی سازندگان و فعالان بازار مسکن، گران شدن قیمت مصالح ساختمانی در کنار جهش قیمت مسکن و تاثیر نوسان های بازارهای موازی بر بازار مسکن، از مهم ترین عوامل کاهش معاملات مسکن محسوب می شود.

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت بازار مصالح ساختمانی، تغییرات قیمتی ۱۲۷ نوع از مصالح و تجهیزات ساختمانی را اعلام کرده است.

بر این اساس، در مقایسه‌ تمام ١٢٧ نوع مصالح آمارگیری شده «گونی چتایی ٧×۴٠» با ۲۱۹ درصد دارای بیشترین افزایش و «لوله‌ سیمانی معمولی نمره‌ ١٠» با ۹/ ۸ درصد بیشترین کاهش در متوسط قیمت نسبت به دوره‌ قبل(نیمه دوم سال گذشته) را از آن خود کرده‎اند.

همچنین، مقایسه‌ متوسط قیمت در این دوره با دوره‌ مشابه سال گذشته(نیمه اول سال ۹۶) نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به «گونی چتایی ٧×۴٠» با ۳/ ۲۹۵ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «کوَل سیمانی» با ۱/ ۱۶ درصد بوده است.

میزان افزایش قیمت در سایر گروه‌ها و انواع مصالح ساختمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قابل توجه بوده است.

بیشتر بخوانید:

رکود مسکن، پیامد گرانی مصالح ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…