راهنمای کامل خرید انواع کفش مردانه

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در واقع اگر می‌خواهید کفش مناسبی برای خودتان تهیه کنید، حتما باید ابتدا به نوع استایل خود توجه کنید.
انواع کفش مردانه

لازمه خرید یک کفش شیک، راحت و باکیفیت، شناخت انواع کفش مردانه است. در واقع اگر تمام مدل‌های کفش مردانه را بشناسید، هنگام خرید سردرگم نمی‌شوید و با توجه با استایل، علاقه و نیاز خود، بهترین انتخاب را می‌کنید. در ادامه مطلب سعی کردیم انواع کفش مردانه را به شما معرفی کنیم تا خرید مناسبی را تجربه کنید. همراه مجله دلتا باشید.

انواع مدل کفش مردانه

مدل کفش مردانه به ۳ گروه تقسیم می‌شود. کفش مردانه مجلسی، کفش مردانه کژوال (یا نیمه‌رسمی) و کفش مردانه اسپرت (یا ورزشی) از شاخه‌های اصلی است.

  • کفش مردانه آکسفورد (Oxfords)

از مدل‌های کلاسیکی که همچنان در میان آقایان طرفدار دارد، کفش مردانه آکسفورد است. این مدل کفش به زمانی باز می‌گردد که دانشجویان سرکش دانشگاه آکسفورد به جای پوشیدن کفش ساق‌بلند، این مدل را به پا می‌کردند که به مرور زمان به نام کفش آکسفورد شناخته شد و هویت تازه‌ای پیدا کرد. کفش آکسفورد یکی از مهم‌ترین کفش‌های مجلسی مردانه شناخته می‌شود که باید با لباس‌های رسمی، همچون کت و شلوار مردانه ست شود.

  • کفش مجلسی مردانه بالچه‌دار (Wingtips)

معمولا این مدل کفش مجلسی مردانه را با کفش آکسفورد اشتباه می‌گیرند. این کفش که با نام Wingtips یا Brogue شناخته شده است، شامل سوراخ‌هایی روی کفش، که خود قصه‌ای به همراه دارد.

ایرلند سرزمین باران‌خیزی است که در گذشته هنگامی که آقایان لباس رسمی به تن می‌کردند و زیر باران می‌ماندند، آب در کفش‌هایشان جمع می‌شد. از این رو سوراخ‌هایی روی کفش مجلسی مردانه اضافه کردند تا آب به سادگی از کفش خارج شود.

انواع کفش مردانه بالچه‌دار

  • کفش کالج مردانه (Loafers)

کفش کالج مردانه یا loafers ظاهری بین یک مدل کفش مجلسی مردانه و یک کفش کژوال دارد، در صورتی که به ترکیب استایل مردانه رسمی و کژوال علاقه دارید این کفش مردانه را توصیه می‌کنیم. این کفش مناسب آقایانی است که می‌خواهند در محل کار، دانشگاه یا یک قرار دوستانه کفش مردانه شیک و راحتی را به پا کنند.

  • کفش مردانه قایقی (Boat Shoes)

کفش مردانه قایقی که به اشتباه به نام کفش کالج در ایران یاد می‌شود، یک کفش راحت است که اگر به استایل کژوال علاقه دارید، کفش قایقی تمام نیاز شما را از یک کفش کژوال، زیبا، بادوام و راحت برآورده می‌سازد. این کفش را به دلیل راحتی و سبکی در قایق به پا می‌کردند.

  • کفش کتانی مردانه (Sneakers)

کفش کتانی که با نام Sneakers یاد می‌شود در گروه کفش‌های اسپرت قرار دارد، با این تفاوت که می‌توانید این مدل کفش را در پیاده‌روی و گردش، مدرسه، محل کار (شغل‌های رسمی شامل نمی‌شوند)، دانشگاه، سفر یا قرارهای دوستانه به پا کنید.

این کفش ابتدا میان جوانان با استایل کژوال و شلوار جین مردانه ظاهر شد که پوشیدن کفش اسنیکرز به همراه شلوار پارچه‌ای مردانه نامتناسب به نظر می‌رسید. اما در سال‌های اخیر بسیاری از برندهای مشهور و استایلیست‌ها قوانین نانوشته مد و فشن را برهم زدند و استایل متفاوتی همراه با کفش کتانی و شلوار کتان مردانه ارائه دادند، که این استایل حتی جذاب‌تر از شلوار جین شد.

انواع کفش مردانه کتانی

کفش ترینر مردانه یا کفش ورزشی، در گروه کفش اسپرت مدرن قرار دارد که با وجود کفی ابری یا فوم نرم باعث سبک شدن کفش و حرکات آسان پا می‌شود. اما تفاوت اصلی که کفش ورزشی مردانه با کفش اسنیکرز دارد، کاربرد بالای آن است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “با سرهمی استایل خیابانی متفاوتی بسازید” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…