چیدمان اتاق‌خواب به صورت اصولی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتاق‌خواب‌ها خصوصی‌ترین مکان در خانه‌ها هستند و به همین دلیل بسیار متفاوت‌تر از سایر مکان‌های عمومی خانه کاربرد داشته و بر اساس آن طراحی می‌شوند.
اصول چیدمان اتاق‌خواب

اتاق‌خواب، مکانی است که در آن ذهن و جسم شما استراحت کرده و انرژی خود را باز می‌یابد. به همین دلیل است که طراحی اتاق‌خواب مناسب ، چیدمان و انتخاب لوازم درست و مناسب برای فردی که از آن مکان استفاده می‌کند، اهمیت بسیار بالایی می‌یابد. اما چگونه می‌توان به چیدمان مناسب اتاق‌خواب دست پیدا کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با مجله دلتا همراه باشید.

تخت‌خواب

تخت‌خواب مهم‌ترین عنصر و نقطه کانونی در هر اتاق‌خواب است و عناصر دیگر در پیرامون تخت‌خواب قرار می‌گیرند. لذا در مرحله اول طراحی و چیدمان مناسب اتاق‌خواب ابتدا بهترین محل قرارگیری تخت‌خواب را مشخص کنیم. تخت‌خواب را باید در جایی قرار داد که از در ورودی اتاق امکان دید مستقیم به آن نباشد. معمولا دو دیوار متصل به در ورودی جای مناسبی برای تخت نیستند. تخت‌خواب، باید جایی قرار گیرد که احساس آرامش به افراد دست دهد و در دیوار پشت تخت بهتر است، پنجره، در یا کمد نباشد. چرا که باعث می‌شود ثبات و آرامش افراد به‌هم بخورد.

اصول چیدمان اتاق‌خواب

فضای ذخیره‌سازی در اتاق‌خواب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اتاق‌خواب باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، فضای ذخیره سازی اشیاء است. برای این که بتوانید فضایی مناسب و راحت برای خوابیدن به دست بیاورید، قبل از هر چیزی باید در اتاق‌خواب فضایی منظم ایجاد کنید. تخت‌خواب‌های کشودار، میزهای پاتختی، یک کمد لباس کاربردی و دراور از جمله گزینه‌های ذخیره‌سازی کلاسیکی هستند که می‌توانید در اتاق‌خواب از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این موارد، کشوهای مخفی داخل کمد، تقسیم‌کننده‌های کشوها و عناصر این چنینی نیز از جمله مواردی هستند که می‌توانند در ایجاد نظم در اتاق‌خواب بسیار تاثیرگذار بوده و مفید واقع شوند.

پارچه‌ها و منسوجات

از جمله عناصر تاثیرگذار و کاربردی دیگر در اتاق‌خواب، می‌توان به پارچه‌ها و منسوجات به کار رفته در این مکان اشاره کرد. پرده، فرش، ملحفه‌ها، روتختی، پتو و غیره… جنس این پارچه‌ها در کیفیت خواب شما تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است تا پارچه‌هایی با الیاف طبیعی را خریداری کنید.

پتو و بالش‌ها

پتو و بالش‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید با نیازها و عادت‌های خواب شما در ارتباط مستقیم قرار دارد. برای مثال اگر مشکل ستون فقرات و یا گردن دارید، باید بالشی را خریداری کنید که پشت و گردن شما را حمایت کند. هم‌چنین بسته به عادت‌ها و سرمایی و یا گرمایی بودن خود باید پتویی را خریداری کنید که در هنگام خواب به شما آرامش بخشد.

اکسسوارها

آباژور، چراغ‌مطالعه، گلدان، تابلو، جعبه زیورآلات، سبدها و… این عناصر نیز از جمله اکسسوارهای کاربردی و زینتی هستند که می‌توانند علاوه بر زیبایی، فضای کاربردی‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود هستید، به مطلب نکات اصولی دکوراسیون اتاق‌خواب سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. wepea

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ق٫ظ

    greatest article, i like it

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…