میز غذاخوری، گرد یا چهارگوش؟!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میز غذاخوری اگر به اندازه مناسب و برای تعداد افراد کافی خریداری شود، قرار دادن آن در خانه و تخصیص فضای مشخص برای غذاخوری کار چندان سختی نخواهد بود.
میز غذاخوری گرد

زمانی که برای غذا خوردن در کنار خانواده و عزیزان خود صرف می‌کنیم، بدون شک از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین زمان‌های زندگی ما به شمار می‌روند. به همین دلیل طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند کیفیت لحظات زندگی ما را افزایش دهد. در قسمت غذاخوری خانه، بدون شک مبلمانی که نقش اول طراحی را ایفا می‌کند، میز غذاخوری و صندلی‌هایی است که در اطراف آن قرار می‌گیرند. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد انتخاب مدل میز غذاخوری ارائه خواهد شد.

محل قرارگیری میز غذاخوری

زمانی که می‌خواهید مدل میز غذاخوری انتخاب کنید، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که می‌خواهید، میز غذا خوری را در کجا قرار داده و اندازه محلی که میز در آن قرار می‌گیرد، چقدر است؟ میزهای گرد فضای موجود را به شیوه مخصوص به خود اشغال می‌کنند؛ زمانی که صحبت از فضاهای کوچک‌تر است، میزهای گرد فضای کمتری را نسبت به میزهای چهارگوش اشغال می‌کنند، اما از آن‌جایی که به شکل دایره هستند، زمانی که می‌خواهید میز گرد انتخاب کنید نه تنها به فضایی که توسط میز و صندلی ها اشغال می شود، بلکه باید فضای کافی اطراف آن‌ها برای رفت و آمد را نیز در نظر داشته باشید. در مکان‌های کوچک و میزهای کوچک، وجود فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف میزهای گرد، به یک امتیاز مهم در این نوع میز تبدیل می‌شود.

ظرفیت میز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، میزهای مستطیلی نسبت به میزهای گرد و حتی میزهای مربع، امتیاز بسیار بزرگ‌تری دارند و آن ظرفیت بالا است! اگر بخواهید تمام صندلی‌هایی که در اطراف یک میز مستطیلی بلند قرار دارند را در اطراف یک میز گرد قرار دهید، می‌توانید تصور کنید که میز باید به چه اندازه بزرگ باشد؟ البته هر چه قدر هم که از نظر ظرفیت نشستن، میزهای چهار گوش و مستطیلی امتیازات بیشتری از میزهای گرد داشته باشند، اما زمانی که صحبت از قرار دادن غذاها، تزئینات و چیدمان میز می‌شود، میز گرد برنده این مقایسه خواهد بود.

میز غذاخوری چهارگوش

پایه‌های میز

اگر میزی راحت و کاربردی می‌خواهید که فضای کمتری را اشغال کند، باید پایه‌های میز را نیز مورد توجه قرار دهید. میزهای چهار گوش در بیشتر موارد دارای چهار پایه در گوشه‌های میز هستند و میزهای گرد نیز معمولا دارای یک پایه میانی و مرکزی هستند. به همین دلیل در مکان‌های کوچک استفاده از میزهای گرد باعث می‌شود تا فضای بازتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گوشه‌های میز

یکی دیگر از امتیازات میز گرد نسبت به میز چهارگوش این است که به دلیل نداشتن هیچ گوشه‌ای، سطح و فضایی راحت‌تر را در اختیار افراد قرار می‌دهد. همین ویژگی بدون گوشه بودن میزهای گرد یک امتیاز برای اتاق‌ها و مکان‌های کوچک به شمار می‌رود، زیرا فضای رفت و آمد راحت‌تری را ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های کاربردی برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب نکاتی در مورد چیدمان صحیح مبلمان سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. wepea

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۰۵ ق٫ظ

    outstanding content

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

    عالییی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…