نکات طلایی در مورد چیدمان صحیح مبلمان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبلمان در نشیمن و پذیرایی یکی از مهم‌ترین و هنرمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توان در خانه انجام داد. چیدمان درست، تاثیر بسیاری بر جذابیت، زیبایی و استفاده بهینه از فضای موجود در خانه را دارد.
روش صحیح چیدمان مبلمان

تاثیر چیدمان صحیح بر خلق و خوی و روحیه افراد خانه را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. چیدمان اشتباه و غیر اصولی می‌تواند شما را بدون آن‌که دلیل آن را بدانید عصبی، افسرده و کم‌انرژی کند. بنابراین نحوه چیدمان خانه نیاز به مطالعه دارد. از این‌رو در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم قوانین و قواعد چیدمان صحیح مبلمان در خانه را بررسی کنیم.

نقطه کانونی

اول نگاهی به تعریف نقطه کانونی بیندازید، نقطه کانونی قسمتی از خانه یا جزو دکوراسیون است که همه نگاه‌ها را در همان لحظه اول به خود جلب می‌کند. نقطه کانونی می‌تواند قسمتی از خانه مانند پنجره‌های بزرگ و بلند، شومینه، یا دیواری با طراحی متفاوت یا اثاثیه منزل مانند قاب، آینه، لوستر و تلویزیون باشد.

چیدمان صحیح مبلمان

نقطه کانونی به شما امکان ایجاد محوریت می‌دهد که بتوانید مبلمان خود را حول آن بچینید که طبیعتا باعث ایجاد نظم نیز می‌شود. به هیچ وجه قدرت نقطه کانونی را دست‌کم نگیرید.

فاصله بین دیوار و مبل

بزرگی فضا برای شما تعیین می‌کند که تا چه میزان می‌توانید بین مبل و دیوار فاصله در نظر بگیرید، اما حتی در خانه و فضاهای کوچک هم بهتر است، فاصله‌ای بین مبل تا دیوار قائل شوید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

برخلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد، فاصله ایجاد شده بین دیوار و مبل باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. اگر خانه بزرگی دارید، آزاد هستید با فاصله گرفتن از دیوارها مبلمان‌ خود را به نحوی چیدمان کنید که فضایی برای گفت‌وگو میان اتاق پذیرایی ایجاد شود.

فضایی برای گفت‌وگوی خانوادگی 

بهتر است، مبل‌ها را نزدیک به هم قرار دهید تا گفت‌وگو بتواند به راحتی انجام پذیرد و نیازی به بالا بردن صدا نباشد. اگر خانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید چند ست مبلمان را برای مکالمه و گفت‌وگو کنار یکدیگر چیدمان کنید.

تعادل در چیدمان مبل 

تعادل همیشه در طراحی امری مهم بوده و هیچ فاکتور دیگری در چیدمان صحیح مبلمان و دیگر اثاثیه در اتاق نشیمن به این اندازه اهمیت ندارد. بزرگ و کوچکی مبل و جایی که مبل‌ها قرار می‌گیرند را در نظر بگیرید نباید مبل‌های سه نفره یا دو نفره همگی در یک قسمت اتاق و مبل‌های تک نفره قسمتی دیگر گذاشته شود که در این‌صورت تعادل محیط به‌هم می‌خورد. از اشکال مختلف در مبلمان‌ خود استفاده کنید.

روش صحیح چیدمان مبلمان

سایز فرش

فرش می‌بایست به قدری بزرگ باشد که زیر مبلمان شما را کامل پوشش دهد یا به قدری بزرگ باشد که حداقل دو پایه جلویی مبل‌های سه نفره و بزرگ بتوانند روی آن قرار بگیرد.

میز جلوی مبل 

پیشنهاد ما در اکثر موارد، انتخاب میز جلو مبلی بزرگ است. میز بزرگ در میان اتاق پذیرایی علاوه‌بر زیبایی، کارایی بیشتری نیز دارد. میز بزرگ این امکان را به شما می‌دهد که اکسسوار زیبا روی میز قرار دهید. همچنین دسترسی برای همه به میز راحت‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترکیب‌های رنگی پرطرفدار برای اتاق خواب را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. سونیا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ق٫ظ

    ولا من خونمون مسطیله همش درگیر چیدمانشم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ق٫ظ

      پس حتما با ما در قسمت دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…