چگونه پرده و فرش را با هم ست کنیم؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ست کردن پرده با مبل و فرش نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا بتوانید منزلی ایده‌آل و هماهنگ را طراحی و دکوراسیون کنید.
ست کردن پرده با فرش

ست کردن پرده و فرش یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است که خیلی زیبایی دکوراسیون داخلی، برایشان اهمیت دارد و دوست دارند همه وسایل با هم هماهنگی داشته باشد. تنوع رنگ و مدل این وسایل، انتخاب را برای آن‌ها سخت می‌کند اما به پیشنهاد طراحان دکوراسیون بین پرده، فرش و مبلمان باید هماهنگی از نظر رنگ وجود داشته باشد. ما در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم با توجه به رنگ‌ها و طرح‌های احتمالی، به شما بگوییم که چطور پرده و فرش را با هم ست کنید.

رنگ‌های خنثی

یکی از راه‌های ست کردن پرده و فرش استفاده از رنگ‌های خنثی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای و یا سفید همیشه خیال‌ شما راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرامش‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست کردن پرده و فرش

 تک رنگ

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش شما سبز ملایم است، پرده‌ای با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی دکوراسیونی متعادل خواهید داشت. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه داشته باشید به مطلب تنها ۵ گام تا رسیدن به دکوراسیون ایده‌آل فاصله دارید سر بزنید.

طرح‌های مشابه

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلفی و با الگوهای متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح یا الگوی فرش و پرده در منزل به شما امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار هماهنگ و زیبا به‌نظر می‌رسد.

ست کردن پرده با فرش

بافت

این گزینه راه‌حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

برای کسانی که به جزئیات اهمیت داده و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند، می‌تواند راهکار خوبی باشد. البته می‌تواند برای تاثیرگذاری بیشتر با گزینه‌های ارائه شده در بالا نیز ترکیب شود.

رنگ سوم و رنگ های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همین‌طور رنگ‌های مکمل که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است استفاده کنید و حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگ‌های مشابه دکور و هماهنگ کنید.

ست کردن پرده با فرش

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید، بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شود و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به‌چشم آید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید به مطلب هرگز تختخواب را در این قسمت اتاق قرار ندهید  سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…